Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

*kl*

Var det någon på visningen av terrängbanan i Dagstorp igår? Ska dit på visningen i kväll men tar tacksamt emot någon rapport redan nu så kanske lite nervositet lägger sig... Med lite tur så har de samma bansträckning som i headcam-filmen ;) Ska bli jättekul att debutera i morgon men ganska läskigt också. Det är så mycket saker som ska med jämfört med en dressyrtävling!

Jag rider min dressyr kl 08.54, terrängen beräknas starta ca 14.30 och då går 100-klassen före. Om jag räknar två minuter/ekipage så ska vi rida ca 16.30. Veterinären kommer kl 10 så det passar bra efter hoppningen. Jag funderar på att åka hem emellan, har 40-45 minuter från stallet. Hur hade ni gjort? Får man åka hem?

Man får åka hem emellan :)
Det beror lite på hästen, din är väl ganska ung? Är ju skönare för dem att komma ut i hagen några timmar än att stå på transporten:)
Lycka till med debuten!

+ RostKaptenen

Då åker vi hem :) Skönt att det finns någon att fråga om allt nytt :D

Jag känner mig helt lost också fast jag har tävlat ganska mycket FT, senaste var ju ett år sedan :o

Det är ju så sjuukt mycket saker som ska kommas ihåg :cautious:
Jag fick iaf framletat nummerlappsväst, medical card och ryttarbok. Även gula klockan som inte blivit använd på flera år eftersom det blev förbjudet fick i sig ett nytt batteri (vilket var ett jäkla pilleri-jobb :p) och är nu levandes igen. Tejp till skydden har jag såklart glömt fixa, hittade några gamla nästan tomma rullar så får se hur långt de räcker. Hmm, hoppstövlar har jag inte heller fixat nya sedan de gamla gick sönder i dragkedjan (bara ett och ett halvt år sedan), men visst får man rida med skor och shortchaps? :nailbiting:
Broddar hoppas jag jag har tillräckligt med, hittade påsen i alla fall...
Och justja, måste komma ihåg att gå ut och hämta tyglarna med gummifoder i sadelkammaren här hemma!

Nej, nu ska jag duscha och försöka hinna sova. Är iaf glad att jag inte rider först ut kl 07.30 :crazy:, startar strax innan 10 så nu räcker det att ställa klockan på "bara" 4. Och min stackars mamma som ska med har varit i Hufvudstaden och sprungit Tjejmilen, så hon kommer väl hem samtidigt som jag stiger upp ungefär. Fälttävlan är kul nästan jämt :D

Väl mött ute på banan imorgon alla bukefalister och lycka till :banana:

Grattis till Gabby_Ossi som just nu leder klassen :)

Vi är nu hemma för lunchpaus och längtar till att komma ut i eftermiddag. Förmiddagen har vi överlevt trots totalhaveri när det gäller broddar... Jag som hade förberett så bra med blindpluggar sen tidigare skulle byta dem till blindbroddar igår men fick inte ut dem! Gick alltså inte att sätta i broddar. Eftersom Dagstorp är mycket sand tänkte jag att det skulle gå ändå, det gick nästan... Framhoppningen var sandig och bra men hoppbanan betydligt "gräsigare" och även om jag red lugnt så var det svårare att få grepp vid hindren. Vi rev ettan och tvåan rejält sen anpassade Luxus sig och resten flöt på bra. Jag älskar verkligen min kloka häst! :love: Det är tur att terrängbanan bara är sand, det hade varit så tråkigt att behöva stryka sig nu när vi klarat av förmiddagen.

Vi fortsätter att hålla tummarna för Gabby_Ossi :D

Ja blindbroddar och pluggar är lagom värdelösa, räcker med att det kommer lite jord i dem så får man inte upp dem igen... det bästa är blöt bomull eller cigarett filter i broddhålen.

Härligt Gabby!

Relaterad fråga:
Vad gör man när ens ryttarbok är puts väck, totalt borta? :o
Har letat överallt, men inte sett den sen i höstas nån gång. :crazy:

Vems idé var det med löspapperssystem?? :banghead:

Ingen erfarenhet av de där pluggarna men en söm brukar lyckas peta ut de flesta kluriga stenar!

Lycka till i em allihopa :-D

Härligt Gabby!

Relaterad fråga:
Vad gör man när ens ryttarbok är puts väck, totalt borta? :o
Har letat överallt, men inte sett den sen i höstas nån gång. :crazy:

Vems idé var det med löspapperssystem?? :banghead:

Man skriver ut en ny bara, det är väl inget problem?

Man behöver underskriften från tränaren som godkände en?
Eller?

Annars är det såklart inga problem, bäst att skriva ut en hel bunt!

Alltså 90 klassen går ju före 100 klassen enligt ryttarmeddelandet på equipe? Hoppas AW har koll på det? Hon ska starta terrängen om ca 10 minuter.. :nailbiting:

Senast ändrad:

Jag har i alla fall lärt mig att man ska läsa ryttarmeddelandet ordentligt. Att rida klass 2 på bana 1 var tydligen lite för svårt för mig. Som tur var kom jag på det innan det var dags att rida ;)

Annars är jag så otroligt nöjd med dagen och det har varit så roligt! Luxus var jätteduktig ute i terrängen, på hinder var han super. Mellan blev det lite av och på med allt att titta på som andra hinder och hindervakter blandat med "vara själv i skogen". Känns riktigt kul att komma runt utan hinderfel i vår debut och kanske lite extra när jag fick höra att hinder 7a+b och 15 nog var i svåraste laget för en 90-klass. Det här ska vi definitivt göra om! :D

Bild på min fina häst! :love: :love: :love: :love: :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama