Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

Ja HUR tänkte du däääär?!? :eek:

Det fick bli lag-SM istället för Eketorp, halva priset :angel: Tyvärr får man inte alltid som man vill :(
Men du kan få grooma där istället ;)

Hehe efter alla veterinärbesök så tänkte jag med plånboken, det va billigast då:-P men va bra! Jag kommer absolut till tågarp då!!:-D

Whoop whoop!! Ska öva in massa ramsor!

"Blicken fram och håll om med benen
Hejja Musse och RostKaptenen!"

Får väl hyra in mig i en monter på mässan :angel: Så kan vi stå där och göra reklam, jag och häst ;) Kanske kan få vara förryttare i någon klass? :p

Haha..

Jag såg förresten startavgiften till SM klassen.. 1650 spänn :eek: Helt sjukt dyrt och så bara 15 tusen i första pris.

Jaha det såg inte jag.. kollade bara i proppen under klassen

Men var dyrt det var för YR då.. haha 1500 i startavgift och vinnaren får 7000 och inget extra vad jag kan se..

Senast ändrad:

kl

Blir kanske en FT-start för mig i år ändå! Såg att Dagstorp hade 90 nu också, så jag anmälde Athena. Hon är fullt igång nu men inte hoppad än, men det ska vi väl hinna med på en månad? :angel:

Marlin blir det tyvärr inget med i år, han har Kissing Spines (aktiva), så där har vi dragit igång behandling.

Ja jag läste om Marlin så himla trist.. men det är ju kul att Athena är igång igen? Vad var det med henne nu igen.. har glömt det?

Jag har stukat foten jag vrickade för nån månad sedan så jag har hoppförbud just nu, men det går faktiskt rätt bra att hoppa i hårda dressystövlar :p

Hon var lite diffust halt och hade låga blodvärden i våras, tog ett tag innan vi hittade något att behandla men hon blev sprutad i bakknäna och vä framkota.

Tråkigt med Marlin! Vad ger man för behandling mot KS?

KL
Åhhh ska bli så kul med Eketorp i helgen! Riktigt laddad fast jag inte ens ska rida själv?! :D För en gångs skull hinner man ju SE alla ekipage! Ska försöka komma ihåg kameran med :bump:

Tja, man brukar ju spruta, men det gick inte på Marlin, han höll på att meja ner vet trots att han fått 3 doser lugnande och var bremsad. Så han fick något medel inmasserat, vet inte riktigt vad, stötvågsbehandling och så ska han ha butta nu.

Själva kotorna kan man väl inte göra något åt utan så kommer han alltid vara, men det gäller ju att få bort smärtan så man kan börja bygga upp igen och förhoppningsvis hitta en träningssätt som han funkar på.

Dom sänder via webben oxå för dom som inte tänker åka dit! (som jag) :D

Men han har ju vilat länge nu i somras och det är ju typiskt för en KS häst att dom blir mkt sämre då.. han blir nog svår att sälja men han kan ju funka för dig ändå!

Du ser... det är meningen att du ska sätta igång och vara fälttävlansryttare, inte dressyrtant.. det är du alldeles för ung för ;)

Dom sänder via webben oxå för dom som inte tänker åka dit! (som jag) :D

Vilket är mycket bra, jag jobbar heltid den här helgen :D

Jag håller såklart högst partiskt tummarna för svägerskan så att vi kanske får åka och träffa henne (och bebis :love: ) i Malmö om ett par veckor :angel:

Ja precis, det var väl efter långvilan som han tappade muskler och sedan satte jag ju igång att börja rida honom ganska direkt.

Ja, vi får väl se hur det blir. Nu kan jag iaf ge upp tanken på att köpa dressyrhästen och börja knåpa på annons till honom istället :cool:

KL

Gah, jag är ju nyfiken! Nu får de allt skärpa sig med resultaten från SM och lägga ut dem kontinuerligt inte i klump

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Ratsit
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur