Sv: Vår/sommartråden!
Kl
Det verkar som jag har världens otur just nu, INGET går som det borde. Livonija är allergisk, vaccinet är inte klart så istället för att tävlas så går hon bara i hagen.. rund är hon iaf..
Och för en vecka sedan så galopperar Solvey i hagen och trampar sig på kotan på ena frambenet. Blev ett litet sår, hon markerade litegrann men så är hon ju väldigt känslig. La ett jodopax omslag. Dagen därpå är hon urhalt. Jag trodde nästan hon hade brutit hovbenet istället, och hade 38.6 i temp.. Får tid på kliniken så kör in henne. Då har hon lyckas skada kotsenskidan.. Och blir utdömd.. Har 3 alt, antingen ståendes på klinik 3-4 veckor, pencillin hemma, dålig prognos eller avlivning. Väljer att ge pencillin hemma.. Dagen därpå har febern gått ner, och hon är mindre halt. 2 dagar senare ska hon på återbesök, hon är då feberfri, och haltfri i skritten! Veterinären är förvånad, och prognosen är nu iaf lite bättre, återbesök igen imorgon, men nu återstår en evig väntan känns det som. Hon står på boxvila och lär få göra ett tag framöver, och har redan tunnat ur, hon ser ut som en vinthund
Första dagarna vandrade hon i boxen.. Hjälper inte att ta in en häst, man är tvungen att ta in hela flocken för att hon skulle lugna sig. Och jag kan inte ha 8 hästar på boxvila.. Nu har hon dock lugnat sig och kanske, kanske har hon lagt på sig lite igen. Men hur gör man för att underhålla en 3-åring på boxvila? Stackars häst lär ju dö av tristess...
Livonija beklagar sig inte iaf, och hon har fått gott om hull..