Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

Oh har du lyckats få komma till banan på Öved. Vem har du kontaktat? Jag har jagat folk där och försökt få fram om och när man kan få träna på banan men bara fått nekande svar...

Jag körde förbi Öved idag på väg till Revinge! När jag rullade förbi där tänkt jag att det är synd att det inte är mer aktivitet där, men då är det ju lite iaf! :)
Synd att de inte har kvar banan som var för ett par år sedan när vi var där på CIC*/**... Hade varit nära och bra!

är medlem i klubben och för medlemmar är det bara att åka dit, är inte hela banan man har tillgång till utan bara hinder/dressyr sidan men där finns några flyttbara terränghinder och fler kommer då de bygger varje söndag ^_^. själva terrängbanan är nu betes hage och hästarna flyttas bara i tid för tävlingen. men på hästen efter betet så kan det hända att det hålls enstaka träningar.
RostKaptenen; lite av den gamla banan är kvar faktiskt,som ett sjukt läskigt och brant nedhopp och ngn monstruös stock, men de är inte använda sen de senaste tävlingarna och finns lite lagom många kanin hål.. + att det är en hage där nu och klubben arrenderar inte den delen längre...

är ju en liten klubb och sen kommunen slutade sponsra så är det bara mindre tävling som hålls. men det verkar vara på uppgång nu med mer aktiviteter ^_^.

Kl
Det verkar som jag har världens otur just nu, INGET går som det borde. Livonija är allergisk, vaccinet är inte klart så istället för att tävlas så går hon bara i hagen.. rund är hon iaf..

Och för en vecka sedan så galopperar Solvey i hagen och trampar sig på kotan på ena frambenet. Blev ett litet sår, hon markerade litegrann men så är hon ju väldigt känslig. La ett jodopax omslag. Dagen därpå är hon urhalt. Jag trodde nästan hon hade brutit hovbenet istället, och hade 38.6 i temp.. Får tid på kliniken så kör in henne. Då har hon lyckas skada kotsenskidan.. Och blir utdömd.. Har 3 alt, antingen ståendes på klinik 3-4 veckor, pencillin hemma, dålig prognos eller avlivning. Väljer att ge pencillin hemma.. Dagen därpå har febern gått ner, och hon är mindre halt. 2 dagar senare ska hon på återbesök, hon är då feberfri, och haltfri i skritten! Veterinären är förvånad, och prognosen är nu iaf lite bättre, återbesök igen imorgon, men nu återstår en evig väntan känns det som. Hon står på boxvila och lär få göra ett tag framöver, och har redan tunnat ur, hon ser ut som en vinthund :( Första dagarna vandrade hon i boxen.. Hjälper inte att ta in en häst, man är tvungen att ta in hela flocken för att hon skulle lugna sig. Och jag kan inte ha 8 hästar på boxvila.. Nu har hon dock lugnat sig och kanske, kanske har hon lagt på sig lite igen. Men hur gör man för att underhålla en 3-åring på boxvila? Stackars häst lär ju dö av tristess...

Livonija beklagar sig inte iaf, och hon har fått gott om hull..

När min Arab fick stå på boxvila i evigheter var det bara att stanna hemma och parkera sig i boxen med hunden och gitarren...

Kanske kan vara något? :p

Jag tror hon hade hängt sig i hönätet om jag hade spelat gitarr för henne :o Är inte så musikalisk av mig...
Och hon verkar lugnare när ingen är i stallet, men jag tycker så synd om henne att stå där själv.. la in lite äppelkvistar till henne, först blev hon väldigt rädd för dom, sen åt hon upp löven så dom var inte så intressanta..

Kl
Klubben ska ha en pay and cross på 70 cm hinder, och jag är lite smått sugen på att vara med. Men hur "bra" måste nån vara för ngt sånt?
Har klarat en 70-90 bana på 8 hinder men det är det mesta vi gjort i terrängen. 3 träningar har vi gjort bara och har mest skuttat småhinder. Konditionen är lagom värdelös hos både häst och ryttare men det går ju att försöka toppa...

Vågar man?

Klart du vågar. I synnerhet om du ser det som träning och tycker att du kan bryta när som helst om det behövs (för att ni är trötta eller annat). Heja!

:/ hur långa brukar p70/ P&C banor vara? höjden vet jag att vi klarar, men att springa iväg från alla andra :o och komma ihåg banan :O! jag rider ju för sjutton vilse på en banhoppningsbana:rofl:!

sen så är jag lite tveksam då det är samma helg som flyinges tävling och ska ha B&Box hemma då.. titta på när duktiga ryttare rider eller rida själv?...

20juli :D i övedskloster. så går framridningen åt skogen kan man skritta ner till vomb och bada istället ^_^.

Usch vad tråkigt :(

När mitt föl skada ögat och skulle stå inne när det var sol så var jag tvungen att ha alla hästarna på box för mamman är flockledare och blir hysterisk så att fölet inte får äta om de andra hästarna var inne...nu var det bara 4 hästar...

Boxvila är det värsta jag vet, känner mig som djurplågare för jag ser hur jobbigt det är för hästarna :(

Jag var på NF-SM fyra år i rad med ponnyn. Bästa tävlingarna på året :love:. Och ponnyn bor ju numera i Dalarna så det är inte så ofta de kommer "ner hit" och tävlar direkt... :cautious:

*kl*

Jaha, nu såg jag att Flyinge har öppnat upp så att alla reserverna har kommit med! :bump:

Synd bara att min Häxa är halt och ska till kliniken på torsdag, suuuuck! :crazy::banghead::cry:

kom på lite nu i efterhand efter att ha börjat att spana in mig på en hopptävling i närheten samma helg som pay and crossen, att allt är samma helg som flyinge är :banghead:, ska ju åka dit och se på tävlingarna då :rofl:. anmäler mig till en annan tävling istället nästa helg och hoppas att det kommer fler terrängträningar snart ^_^.

kl tips till er som ville träna på öveds bana :), den 23juli öppnar de banan för träning, är bara att säga till vilken tid ni kommer dit mer eller mindre. se hemsidan :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama