Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

Håller helt och hållet med dig :D Bortsett då från terrängridandet, för det är ju såklart alltid kul :p

kl

var iväg på terrängträning igår i tågarp :bump:, första träningen sen november och typ 5e gången jag hoppar i år :p. gick super bra! hoppade bank(första gången) utan problem, galoppera upp för en brant kulle och hoppa hinder(också första gågnen, hemma har vi inga backar alls:p) och sist så plaskade vi i vattenhindret :love:, tog ett väldigt bra tag att komma i vattnet dock. krävdes många ponnyer som draghjälp innan hon gick i och när vi väl var i så fick jag inte henne ifrån vattenhindret XD. på väg tillbaka så fick hon syn på vattnet igen och travade dit och gick i helt själv :love:, min lilla fining :D. hon tycker inte ens om att gå i små vattenpölar egentligen XD. film kommer sen i filmtråden!

Skönt att allt gick bra, du var ju orolig för bilen :D

Jag var också iväg med min igår, lastade och körde själv för första gången. Häst gick på direkt när jag "skicka in" henne. Väl framme stod hon fint och vänta tills jag öppnat och gick in och hämta henne. Stod som ett ljus hela resan. Lika bra hem sen. Kändes kanonbra!

Sen att hon ovanpå detta var en stjärna på terrängbanan och glänste med sin fina inställning och sina vackra gångarter var som grädde på moset :D

Haha, nytt banrekord? :rofl:

Jag längtar till den dag då jag lyckas rida för snabbt i terrängen. :p

Tror inte du behöver längta, plötsligt händer det! :D:D
Jag har ridit 1 minut och 15 sekunder under optimaltiden på min feta halvblodshäst. O det gick inte fort. Fast det var iofs en av de få tävlingar jag inte behövde driva på i varje galoppsprång.
Missade en andraplacering den gången :/ :banghead:

Been there, done that! Red oxå vääärldens långsammaste halvblod på Flyinge förra året, men han täcker mycket mark och jag red snåla vägar, så red oxå för fort, haha, trodde jag aldrig skulle hända!

//Hon som alltid rider för långsamt, till och med på räserräkan som var fullblod.

Kl

Tjo, nu har lillskiten varit ute för första gången. Var anmäld till bara en ST80, där var han felfri och fick 7,4 (exkl alla tidsfel..)
Sedan lyckades jag bli "övertalad" så red TH90 och där fick han 8,5, blev tvåa trots tidsfel. Superfin runda med en kanske lite tröttare häst men mycket mer avspänd så nu är första kvalet till breeders avklarat!! :bump: :banana:

Alltså ska vi använda denna som snacktråd istället för film/bild tråden :angel:

Livonija har bettet sig skumt senaste, jag rider inte längre, men de som rider henne drar hon upp huvudet för och försöker ställa sig åt vänster riktigt mkt.. När jag longerar går hon och skakar på huvudet, ställer det så mkt hon bara kan åt vänster, rullar med ögonen och försöker dra mulen i gruset... Idag fick vi svar på varför, hon är allergisk... Mot vad vet vi inte än men jag skulle gissa på nått pollen eller rent av gräs, kom snabbt när de gick ut på bete. Så nu får hon stå tills vi vet vad hon är allegisk mot, sen blir det ett specialgjort vaccin till henne. Förhoppningsvis är hon tillbaka ganska snabbt :) Hoppas på att hon har gått 110 innan jag ska börja rida igen så hon är redo för lite fälttävlan! :D

Har ju haft en pollenallergiker, han var även knottallergisk o det var ett himla meck med det mesta. En sak som hjälpte mot hosta/huvudskakningar/frustningar mm var en spray från ett företag, N*****vet, som man sprayade innan ridning o som la sig som en hinna inne i näsborrarna o hindrade partiklar från att reta i näsan eller komma ned i halsen. Testa det, kan ju funka. PM:a om du vill veta mer.

kl

Nu är Athena OK och kan börjas sättas igång igen! :)

Fast det dröjer väl ett tag innan vi kan komma ut på någon terrängbana.

KL

Nu äntligen har proppen kommit till Flyinges sommarfälttävlan!

Och därmed har jag anmält mig till min första fälttävlan sen 2009 :eek: och hästens första ever. :nailbiting: Eller ja det beror kanske på hur de närmsta träningarna går, det blir kanske framskjuten debut till 2014:yuck:

Tur du sa det, och att jag kikade in här ;)
Har kollat TDB varje dag de senaste veckorna i väntan att anmälan ska öppna, men gav upp för ett par dagar sedan och hade nästan förträngt det :angel:
I min värld är jag ju redan anmäld eftersom jag har planerat in den tävlingen sedan flera månader tillbaka, det kan man väl säga till arrangörerna om det hinner bli fullt?? :D

Vart bor du? Det är mycket träningar på den banan om du bor i bärheten, PMa m du vill veta mer om det! :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama