Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

Men ååhhhh Conny! Det var ju det jag skulle tipsa om, försökte bara sköta det lite snyggt och inte göra reklam över heeela buke :p :D

Äsch :-D

Jag älskar när Facebook används på det sättet som är effektivast, den gruppen är ett riktigt praktexempel!

Jodå jag är med ;-)
Tränade för honom där igår. Gick väl sådär... Jag är minst sagt ringrostig och pålle fortfarande lite osäker... Men det ordnar förhoppningsvis upp sig

liten fråga, hur högt bör det vara mellan hinder och "tak" när det är ett överbyggt hinder? och vid vilken nivå är det lämpligt att ha med? har fått hem en spalje/valv järn sak för kläng växter och funderar på om man ska ge den till klubben, antingen som dekoration bredvid hinder eller som man hoppar igenom.. är ju ganska smalt, 2m max. klubben har bara upp till storhäst debutant 90 så kanske är lite att ta i med överbyggt hinder :p.

Tror det står i TR faktiskt :-) Hermanstorp hade flera år sistahinder där man hoppade genom/under ett älgtorn typ. I mindre klasser var det en liten vit stock typ. Tror säkert det går att bygga lite snällt, med reservation för bredden.

I Kinda är det överbyggt (ganska smart) hinder redan i 90 cm, men är det järn runt om vet jag inte om jag skulle våga hoppa det...

rosenbåge heter det visst, så är bara armeringsjärn. ser man andra överbyggda hinder så är de ju inte så mycket roligare att rida in i, går ju att bygga upp sidorna nedtill och sen helt enkelt bredda mellan benen på bågen så den blir åtminstone en meter bredare, armeringsjärn är ganska flexibelt ju ^_^

Tur du sa det, och att jag kikade in här ;)
Har kollat TDB varje dag de senaste veckorna i väntan att anmälan ska öppna, men gav upp för ett par dagar sedan och hade nästan förträngt det :angel:
I min värld är jag ju redan anmäld eftersom jag har planerat in den tävlingen sedan flera månader tillbaka, det kan man väl säga till arrangörerna om det hinner bli fullt?? :D

Jag har också bevakat TDB dagligen samt hört av mig för att kontrollera att det verkligen skulle bli en tävlingen, sen tog jag internetledigt över midsommar och när jag loggade in igen så var proppen publicerad och anmälan både öppet och fylld. Så jag är andra reserv :meh: det absolut bästa måste ju ändå vara att det står i proppen att anmälan varit öppen sedan början av juni..?

Lite kl
Fick idag svar på allergitestet, hon är allergisk mot insekter.. Vi vet inte vilka insekter än, ska göra fler prov. Men jag tror till 99% på knott, vi har galet mkt knott här. Förra sommaren stod vi ju vid havet, där hade vi knappt knott alls.

Senaste dagarna har hon varit mkt bättre så jag har kunnat longera henne, hon var väldigt pigg och glad. Tänkte låta ryttaren vara med på lite terrängträning framåt sensommaren om Livonija är ok då. Hon är pigg och glad nu iaf när det regnat konstant i 1 veckas tid..

Köpte förresten det medlet du tipsade om, men har inte använt det än då hon just nu inte visat några besvär :)

Dryyygt!! Hoppas ni får plats, andra reserv är ändå ganska stor chans till start! :)

Jag och hästen var i tisdags och slipade på hoppningen hos AH på Blädde. Jag hade tokont i magen och regnet bara öste ner över oss på ridbanan... :cautious:
Ponnyn var dock riktigt fin trots att matte kände sig som en dränkt överkörd katt! Förhoppningsvis kommer vi iväg till Eketorp igen nästa vecka, i väntan på det så fördriver vi tiden med krumelurtävling på söndag. Sist vi gjorde något sådant knasigt var hösten 2011, så det är väl på tiden :angel:

Ok då tipsar jag vidare då!:D Grå var också knottallergisk och jag provade alla medel som finns på marknaden för att få honom att sluta klia sig. Hittade till slut ett i England som funkade. Behöver du nåt mot kli i man o svans så pm:a.

Haha tack! :D
Dock kliar hon sig inte, men hon blir svullen runt ögon och håller på som en galning med huvudet.. Igår var det lite bättre väder och lite knott ute, gick att longera men man märkte att det var något som störde henne till och ifrån. Dock inte så illa som tidigare, men lite lite skakningar med huvudet.
Enl veterinären så gör man ett speciellt vaccin mot det hon är allergisk mot, är det nått du hört talas om?

Ja har provat det på en hund nån gång tidigare men det funkade inte men däremot läste jag en gång att Tinne Wilhelmsson vaccinerade en hingst som var allergiker så o det funkade. Dyrt är det iaf!

KL
Hej och hå! Nu har vi varit ute och struttat runt bland dressyrtanterna!
Lite trassel med starttiderna gjorde att framridningen till första klassen inte blev som planerat. Så LB:2 hade jag inte hästen riktigt framme för skänkeln och mellan hjälperna, utan han kändes lite mer som en lat ål O_o
Med tanke på känslan fick vi bra betalt med 66%, 1 skruttig poäng från placering...
Sedan blev det debut i LA för min pålle, LA:3 närmare bestämt. Mycket bättre känsla denna gången även om vi snubblade på de långa benen och var nära att stå på näsan i den förvända galoppen :angel: Återigen första utanför placering :banghead: lite drygt 65%.

För att sammanfatta är jag ändå nöjd med att min fälttävlanshäst står sig rätt bra i "vanlig-dressyr-konkurrens" ;)

Jag såg dig i startlistan, dock startade ni så sent. Vi tröttnade på regnet, gav upp och åkte hem:meh:
Man klarar bara ett visst antal timmar på en lokal dressyrtävling :angel:

Det är sant, vi kunde iaf åka hem igen direkt när vi lastat hästen! Men vi var i Vellinge dagen innan också, i flera timmar, i regnet. Men då fick vi komma in och rida längst fram på ärevarvet, så då var det värt det :angel:

Jag har varit på terräng träning idag :D i övedskloster och hästapollen var mycket fin ^_^, hoppade en hel bana också :p dvs hela 8 hinder :rofl:, fick inga bilder dock :(, filmkameran var inte laddad och min mobils batteri dog lagom tills medhjälparen skulle få igång kameran. Lagom surt men jag är glad ändå ^_^ var kanske inte den snabbaste rundan men vi kom runt utan problem :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama