Sv: Vår/sommartråden!
Jahepp, då har vi varit i Flyinge med. Tävling i tropisk hetta, mkt glad att jag red innan kl 10 båda dagarna
Dressyren gick åt skogen
Superfin på framridning, lydig och mjuk, in på Kastanjegården och det första hästen gör är att få en hjärtattack när han ser domarkuren (?), min häst som inte ens är tittig... Programmet reds sedan på superspänd fiolsträng som hade fokus överallt utom på att springa fint
Till hoppningen var ryttaren minst sagt "bestämd" om att ju skulle det lyftas på benen även om häst tycker att hindren på 115cm snarare är snubbelpinnar än hinder att faktiskt hoppa över
Lite väl noggrannt bitvis gav tre tidsfel, men inga bommar ner iaf!
Terrängen hade lite knepigheter, med första svårigheten som skördade många offer redan som nr 4, hus på kulle med smalhinder efteråt. Även vattnet med, inhopp, nerhopp, hinder i vatten, upphopp och uthopp verkade orsaka lite problem. Äsch! sa min häst och lekte runt som om det var dagis
Fem tidsfel blev resultatet, det svänger ju mycket på Revinge och accelaration är inte vår starkasta sida, än!
Slutade på 64 straff och femtonde plats med ca femtio starter och tretton placeringar. Om bara dressyren hade fungerat...