Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

de rekommenderar tränar ledd träning, men minimum krav är att man har en medhjälpare med sig.

Var din ponny där? Såg en enda isabell som liknande din men hörde aldrig nåt namn. Vi är jättenöjda med våran! 5:a i dressyren, 41 poäng o guld på Riksutställning, 40 poäng o guld på tävlingsutställningen o nolla o 6:a på hoppningen gav en total 2:a plats i kombinationen!:)

Vad roligt! Vilken kombination var det? Om er var med inne i Riks-BIS-ringen så har jag kanske något kort!

"Min" vann LB-dressyren, 64,39% i SM-klassen, dubbelnolla LC hoppning och tog sig runt LB-hoppningen. 38p på utställningen och 3a i LB-Kombi!

Grattis vad roligt! Måste ju varit den jag såg då, fanns ingen annan isabell.

Ja det var hon, Stackarps Daphne, nr 25 hade hon i BIS ringen! Liten brun m stjärna och liten smal tös med ljusblå skjorta o vita ridbyxor.

Hon red LC kombinationen, har precis börjat tävla. Det som var lite surt i LC var att ekipage som normalt tävlar LA gick ned för att ta rosett....extra roligt då att komma 2:a!

Ja det blir ju så... När "specialekipagen" vill rida en kombination så blir det oftast lägsta ;)

Hade bara ett par bilder från BIS-en men några från hoppningen också! Har lagt dem på fb, kan tagga dig där.

Gud vad gulligt av dig, jättefina bilder verkligen! Å din påwnie är helt fantastiskt vacker....:)

På LC hoppningen måste vi ha stått nästan bredvid varandra? Verkar iaf så på vinkeln du tog fotona i. Jag var så nervös att jag inte såg ngn alls....:o

Jahepp, då har vi varit i Flyinge med. Tävling i tropisk hetta, mkt glad att jag red innan kl 10 båda dagarna :angel:
Dressyren gick åt skogen :meh: Superfin på framridning, lydig och mjuk, in på Kastanjegården och det första hästen gör är att få en hjärtattack när han ser domarkuren (?), min häst som inte ens är tittig... Programmet reds sedan på superspänd fiolsträng som hade fokus överallt utom på att springa fint :cautious:

Till hoppningen var ryttaren minst sagt "bestämd" om att ju skulle det lyftas på benen även om häst tycker att hindren på 115cm snarare är snubbelpinnar än hinder att faktiskt hoppa över O_o Lite väl noggrannt bitvis gav tre tidsfel, men inga bommar ner iaf!

Terrängen hade lite knepigheter, med första svårigheten som skördade många offer redan som nr 4, hus på kulle med smalhinder efteråt. Även vattnet med, inhopp, nerhopp, hinder i vatten, upphopp och uthopp verkade orsaka lite problem. Äsch! sa min häst och lekte runt som om det var dagis ;) Fem tidsfel blev resultatet, det svänger ju mycket på Revinge och accelaration är inte vår starkasta sida, än!
Slutade på 64 straff och femtonde plats med ca femtio starter och tretton placeringar. Om bara dressyren hade fungerat... :angel:

+Conny+Nova: Tack! Jo de två senare delarna kändes ju bra iaf ;)
Vill verkligen rida Eketorp/Humlamaden men, det blir för dyrt... :banghead:

Jag ska iaf försöka ta mig dit och kika någon av dagarna om jag kan få ihop det!

Det är dyrt att ligga på topp ;) Du får väl se till att ta MER betalt för hästen när du säljer om han tävlar större tävlingar, det är ju ren logik :sneaky:

Så kan du vara med :D

Ja det är ju det!
Precis så resonerar jag med, men min plånbok lyssnar inte :eek:

Men om du köper honom efter Eketorp så kanske jag kan leva på nudlar tills dess :sneaky:

Haha..nä men allvarligt talat..rider ni felfritt på den banan som är erkänt svår hamnar ni i ett helt annat läge försäljningsmässigt!

Åååhhhh!! Jag som var så sugen men bestämde mig för att avstå... Nu blev jag ju sugen igen :angel:
Måste man följa FEI vaccineringen även på hemmaplan? FEIpasset kan man ju slippa undan iaf ;)

Ja gör det Elin!! Jag önskar jag hade varit hemma för då hade jag ställt upp som hästskötare men jag flyr till Spanien då (hur tänkte jag då lixom, när det största hästevenemanget i historien går av staplen i min hemkommun?!?! *Idiot*)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama