Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

Så tänkte jag med!:) Vi har ju tävlat 1,5 hopptävling så det måste ju gå att starta en 90-klass om 1 månad....:sneaky:

Hemmaom snabbt och vänder mellan jobb och stall! Har inte hunnit kika så noga på resultaten mer än att det verkade lite "mellanmjölk" många på nästan samma poäng? Inga stor skillnader på bästa och sämsta, jämn nivå eller mesiga domare :angel:
Nepp nu ska jag iväg på ett hästrelaterat äventyr som ni kanske får veta mer om såsmåningom :devil:

Är det någon som har några tips hur man kan tejpa foten på bästa sätt så att den inte viker sig? Jag har liksom tröttnat på att rida dressyr nu :sneaky:

För 100 år sedan drog jag ju ett ledband.. eller det blev rätt uttänjt, och sen dess har jag ju dålig stabilitet, foten viker sig utåt väldigt lätt och nu har jag vrickat och stukat foten 2 ggr på en månad .. Funkar rätt bra med dressyrstövlarna så jag tänkte med tejp och dom kanske jag skulle kunna hoppa.. Jag har försökt tejpa men det hjälper inte så mkt.. gör nog inte på rätt sätt..

Tips?

Är nog rätt viktigt att du har rätt tejp för att få riktig stadga. Stod ju i länken vilken tejp man skulle ha.

Rostkaptenen: Men ååååååå!:mad:

kl
Var på ponnyfälttävlan i boxholm i helgen. Har ju bestämt mig för att aldrig mer tävla där själv o efter att ha sett hur ponnyerna, som brukar vara ganska oberörda, bar sig åt där så är jag ännu mer övertygad om att jag tagit rätt beslut!:)

Tingeling var där förstås o vann igen så nog var det den rätta SM-vinnaren iaf!

Hur bar de sig åt? Varför tävlar inte du där numera :)?

Jag var i boxholm på lördagen med Kimbi. Det var inte vår dag dock utan Kimbi tyckte att det var livsfarligt i skogarna. ALLT var farligt. Tror vi travade halva terrängbanan för hästen var så spänd att hon inte kunde galoppera. Vi fick även första stoppet någonsin i terrängen... Dressyren och hoppningen hade inte heller gått lysande så det gjorde i alla fall inte så mycket, men jag blev lite chockad över att hon tyckte det var sååå läskigt. Lite skillnad mot Mantorp för två veckor sedan där hon gick som en klocka och var inom tiden för första gången. Nu var vi väl typ över 1 minut över tiden. Kanske ska överväga att inte starta där i framtiden också? ^^

Jamen du har ju själv svarat på din fråga!;) Det ÄR läskigt där. Alla ponnyer i 70-90 klass tvärnitade 5 m från första hindret o hoppade sen halvdåligt. I 70 klassen var hinder nr 2 ett rött hus=tittigt så tidigt i banan och hinder nr 3 en vedtrave kombination när du kommer från fältet in på smal stig i mörk skog. Kombination får inte ens finnas i hoppningen i 70 klass, hur kan man då komma på tanken att lägga en sådan på första mörka stigen?? Sen ska du hasa dig ned för den där backen mot första vattnet, där står det folk i klasar o hästarna är spända= snudd på omöjligt. Sen fortsätter ju hela banan mer eller mindre i den stilen.

Jag gillar inte att rida på banor där hästarna tappar framåt tänket och tävlar därmed inte på såna längre. Förbi är den tiden när jag red på alla banor oavsett underlag, omgivning eller andra icketrevliga omständigheter.

Och innan någon hoppar på det så kan jag meddela att vår lilla ponny som gjorde sin andra start tog sig runt med ett stopp på stock m grav mitt inne i skogen. Hon hoppade alla 80 klass hindren som var med i 70-klassen utan bekymmer...

Senast ändrad:

Aha. Jag som trodde att Kimbi var något extremfall hällande tittighet, men det var ju lite bra att veta att så icke var fallet. Känner igen det där med att man inte fick något flyt över huvudtaget. Kimbi brukar kunna titta lite de två första hindren men sen släpper det. I Boxholm tittade hon på varenda förutom de 4 sista tror jag. Jag får nog inse att Boxholm kanske lämpar sig bäst som träningsbana för oss, och att vi ska undvika att tävla där. Det var svårt att styra runt Kimbi på 180 cm i snirkliga skogen :).

Låter ju positivt att er ponny hoppade fint i alla fall, så att han slapp någon större skräckupplevelse :)

Japp! En riktig superpåwnie är det! Är så stolt över dom båda för i vintras när jag tog över coachningen av dom så gick hon inte över 50 cm felfritt pga lite bakomliggande orsaker. Nu går hon som en klocka och radar upp nollorna i hoppning, kom ju 2:a totalt på NF SM, och är normalt sett riktigt säker i terrängen också. Och att komma runt Boxholm med bara ett stopp får man ju anse som mer än godkänt det med!

*kl*

Åhhh, jag är så sjukt UTTRÅKAD!! :(

Ridsugen så jag håller på att gå under. Att mocka och gå entimmes promenader i villaområdet/industriområdet uppfyller inte mina krav på adrenalinrusher heller.

:wtf:

*gnäll*

KL

Läser igenom TR och hittar inte rätt. Vill veta hur det ligger till med klocka i terrängen. Vet att det togs bort för något år sedan i de lägsta klasserna. Någon som hittar bättre än mig?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama