Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

kl

Nu när vi kommit igång igen för femtioelfte gången känns det som O_o (mugg, knäoperation, vargavinter, sårskada) har jag kikat lite på tävlingar. I juli kanske, kanske vi är redo för start. Blir till att jobba på nu i maj/juni med payandjumps och terrängträningar. Men finns det några tävlingar :mad: Nä.
Har glömt bort hur det var att tävla FT :banghead: måste åka 30 mil för att rida en debutant...

Den enda tävling som finns i juli är Ljuslingsbacken och det är ändå en bra bit att åka för mig O_o Sen har jag lovat mig själv att ALDRIG mer åka till Ljuslingsbacken efter en skräckupplevelse utan dess like för några år sen :eek: 35 grader varmt i skuggan och miljarder ton med blinningar, min känsliga galopphäst höll på att få spader :crazy: Hade två hästar med mig dessutom!

Fio fick värmeslag och åkte hem. Novali instruerade mig hur jag skulle rida terrängen "du kan låta din häst galoppera på för ingen klarar tiden på denna banan". Jag red in en minut under optimaltiden, fick en massa tidsstraff och missa rosett :p Hästen var pigg å gla i alla fall!

Film från spektaklet

ska på träning imorgon i tågarp O_o... svårlastade hästen har inte åkt ngt sen i höstas och jag är redan nu nojig och lite lätt panikslagen... dragbilen har varit dör i en månad och fick liv först idag, släpet tappade ju ett hjul för en månad sen också och fick sommardäck idag.. + att jag inte hittar till tågarp.. snälla säg att allt kommer gå bra :cry:

Klart det kommer att gå bra!!!

Lite roligt när du är orolig för allt utom själva träningen/ridningen :D

XD bilen dog igen när jag skulle köra till posten... får se om den hinner lagas till imorgon...

he he ja, själva träningen får gå som den går. är bara allt strul att komma till träningen som är det jobbigaste

Ja herregud, att du aldrig kan lära dig att galoppera på inte betyder "sken runt bana i 790 knyck"!!! h ahahahaha:sneaky:

Haha, fort gick det ju i alla fall :). Är inte ljuslingebackens bana rätt svår också? Hört det i alla fall.

Bra hingstval! Jag har haft mina ögon på honom oxå men är lite rädd att lägga Diamant de Semilly på Zamona, har fått för mig att de har lite humör? Som sagt, är sjukt kul att vi har vars en 11a och vars en fölunge iår :)

Haha, nytt banrekord? :rofl:

Jag längtar till den dag då jag lyckas rida för snabbt i terrängen. :p

90-banan var nog åt det "svårare" hållet. Då i alla fall. Den hade med många typhinder, dike med stock över, spets om jag inte minns fel...

100-banan minns jag knappt, gick för fort :p nä men har för mig att flera fick problem på vattnet för det var en (för 100-klass) rätt hyfsad stock att ta sig över ner i vattnet så du var tvungen att galoppera alltså kunde inte "pluppa" ner i vattnet, sen var det väl tiden då som var svår att klara :p

Haha, nytt banrekord? :rofl:

Jag längtar till den dag då jag lyckas rida för snabbt i terrängen. :p

Ja! Jag kunde la fått pris för nytt banrekord eftersom jag missa placering :D som tröstpris...eller så ska inte sådant uppmuntras :angel: :o

Nä, skämt åsido, var ju inget jag satsade på eller planerade "nu ska jag rida fortast", jag lät hästarna gå i ett tempo som de kändes trygga med och där det flöt på. Och hästarna hade ju några tävlingar i bena. Jag har (hade) väl en hyfsad tempouppfattning och kände att det gick lite fortare än klassens tempo.

Tror vi kom in 45-60 sek under tid
Ung samma här
Får väl säga som dom gör på TV "Don't try this at home"

Nu med min nya unghäst går det INTE i något höghastighetstempo!

Enligt PS veterinär (som seminerade E) så har Diarado supertemperament. Inte alls skarp eller stirrig. Men en av PS anställda är väl att anse som partisk :D Jag ställde i alla fall frågan om temperamentet innan jag seminerade.

Rebecca: Får svara här.. verkar inte som min kommentar på fb vill synas ???

En grå till Dagstorp, sen flyinge i juli :)

Låter ju iaf lovande :) Jag har som sagt honom (och miljoner andra känns det som) under luppen inför nästa betäckning. Även om jag inte vet när det blir av. Jag har en plan att fortsätta utbildningen av Z ett år till iaf, och få det på film, så man kan visa vad hon kan för föl-köpare eftersom hon inte riktigt funkar att tävla och jag därför inte kan få några meriter på henne... Sen hoppas jag ju att fölen kan komma till duktiga ryttare som kan förvalta dem väl :) Du ska behålla dina själv antar jag?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama