Sv: Bildtråd på våra distansare!
And off we go!
Sverige, våra rivaler för dagen, men i hemlighet höll jag en tumme!
Tufft att vara både make och groom. Det började regna så då fick Stephen springa istället, till sin stora förtjusning.
Ja, ovädret satte igång, och det åskade som bara den. Tävlingen fick avbrytas, men de som var ute på sista slingan fick fortsätta. Naomi var på ingång, och galopperar jämnsides med ett annat ekipage. Precis på mållinjen så går någon ut precis framför hästarna ( har jag fått berättat efteråt, då jag var så fokuserad) vilket får dem att försöka bromsa. Lera, halt, och en häst som försöker sätta sig på bakbenen för att bromsa resulterar i att bakbenen glider in under honom och han trillar. Jag minns att jag tänkte "Nu är det kört, han har brytit benen. Hoppas att han klarar sig." Av med sadel och på med täcke och så fick vi dra och lyfta upp honom eftersom han knappt fick fäste.
Men tro det eller ej, hästkraken var helskinande när han väl kom upp, och gick igenom slutbesiktningen. Lite stel dagen efter, men vem fan var inte det? Vi hamnade tillslut på en 27-plats, vilket kändes fantastiskt. Laget försvann dock tidigt då de andra blev uteslutna.
Här är han dagen efter, fina killen.
Och i transporten innan hemfärd. Eller snarare Frankrike-färd, vilket har varit och kommer att vara hans hem fram till EM, och sen vetifasen vart han ska. Någongång ska han hem till Sydafrika igen iallafall. Det är bestämt.
Japp, det var det mest exalterande jag hade att bidra med då det är helt dött nu på hemmafronten. Men snart är det ju EM, så då blir det iallafall lite mer groomande. Fetnajs!