Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Behöver tips på bra stigläder till en dressyrsadel :) De ska vara svarta/svartbruna och inte kosta en halv förmögenhet, utan vara...
Svar
9
· Visningar
1 946
Tävling Kan man se om man fått gk i tdb även om man inte har licens för i år? :)
Svar
12
· Visningar
5 524
Senast: lil-sis
·
Western Hmm..Postade en tråd för en stund sedan men den verkar ha försvunnit? Men provar igen=) Jag har fått en western sadel från en vän...
Svar
3
· Visningar
2 202
Senast: kenneth
·
Islandshäst Hur extremt kan vi gå? Jätte coolt med hästar med stort och högt steg, men vad händer i kroppen på våra hästar när vi avlar mer och mer...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 483
Senast: Boj
·
Distans Blev lite hipp som happ hästskötare på Kristineholmsritten i helgen (söndag) då den som skulle med inte kunde. En stallkompis ska dit...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: cambodia
·
Islandshäst Jag vill höra lite om vad "idealvikten" är på Islandshäst. Självklart är jag medveten om att det varierar beroende på storlek och...
2
Svar
27
· Visningar
7 046
Senast: FreSus
·
Dressyr Hur funkar detta? Min häst har enligt TDB en livstidslicens som tidigare ägare löst. Är denna kopplad till henne på något sätt eller...
Svar
2
· Visningar
1 426
Tävling Vad händer egentligen med ÖD-rapporterna mer än att de arkiveras på respektive distrikt? Vad händer med klubbar som får kritik (mer...
Svar
0
· Visningar
1 784
Dressyr Har ett par funderingar som jag tänkte att ni erfarna tävlingsmänniskor kan hjälpa mig med :) Jag tävlar inte jättemycket själv och när...
Svar
15
· Visningar
3 101
Senast: Magnum
·
Western Efter 20 år inom klassisk ridning har jag börjat fundera på att byta till western. En av anledningarna är en gammal nackskada som aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 889
Senast: Em-Jay
·
Körning vad bör maxvikten vara på en vagn som skall dras med en bröstsele? Då menar jag i skogen.
Svar
1
· Visningar
2 085
Senast: ptr
·
Western Få inte ner Paradise Lagoons Campdraft from youtube, syd, valdig bra film.
Svar
0
· Visningar
1 415
  • Låst
Dressyr Hej! Precis som rubriken säger så undrar jag om ni vet någon bra c-tränare i Skåne? Bor i mitten så helst inte ute vid kusten.. Den...
Svar
6
· Visningar
2 328
Senast: Itzyditzy
·
Western Min ponny blir otroligt het och stressad när jag börjar arbeta med henne, ibland går det fint när hon sänker nacken. Men när hon tycker...
Svar
6
· Visningar
2 954
Senast: sthu
·
Distans Funderar lite på det här med tappskor. Jag tänkte väl börja ta med mig riktade skor snart i fall oturen skull vara framme. Men fram...
Svar
7
· Visningar
3 371
Senast: limona
·
Trav Jag har börjat rida ett travsto som tävlat i trav. Hon är väldigt lyhörd och otroligt arbetsvillig och går fram överallt och väldigt...
Svar
4
· Visningar
3 726
Senast: Texaz
·
Islandshäst Många klipptrådar nu, men kände att frågan kanske inte hör hemma i de om arbetande ridhästar. Kan man klippa en tvååring? Eller är...
Svar
10
· Visningar
2 413
Senast: kvandi
·
Körning Tänkte kolla runt här om det finns folk som har satt dit svängel på sin rockard som inte haft de från början. Samt att ni har fixat...
Svar
0
· Visningar
1 685
Senast: Niela
·
Fälttävlan Är det någon som vet vad det är för skillnad på CNCP* och CCIP* ? Jag skulle gärna vilja veta :)
Svar
6
· Visningar
4 789
Islandshäst Vilken längd på sitt spö får man ha på tävling? Jag har för mig att jag har hört att det är 110 cm. Men sedan tror jag att jag såg i det...
Svar
4
· Visningar
3 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka