Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag hittar ingenting om skumrem i hopp-TR. Betyder det att det är tillåtet eller inte på hopptävlingar? (Alltså en rem som sitter...
Svar
2
· Visningar
1 872
Senast: castle_bar
·
Islandshäst Behöver lufta mina funderingar. Skriver här pga att det kan vara rent gångartstrassel Som en del vet blev Fengur jätte hallt pga av...
Svar
6
· Visningar
2 114
Senast: UllaBeata
·
Islandshäst Som jag marrat och gnällt här om att få köpa tillbaka min fd isis. NU äntligen, om dryga 2 veckor skall hon bli min. Och bara min. Och...
Svar
19
· Visningar
3 882
Senast: videnlis
·
Dressyr ...Dressyrhästen som var på Hästmässan i Borås nu idag? Den 13 åriga valacken som visade de svårare delarna. Kommer inte ihåg vad dom...
Svar
2
· Visningar
1 742
Senast: MliD
·
Western Jag har en westernsadel jag ska lägga ut på annons, men hur mäter jag vilken sitsstorlek det är är? Känns som viktig info att ha med :p
Svar
2
· Visningar
1 907
Senast: Trott
·
Western Undrar vart man kan vönda sig för att få hjälp att prova ut en w-sadel? Bor i västmanland. Jag har hyfsad kunskap själv, men mest på...
Svar
9
· Visningar
3 104
Senast: Jannice
·
Western Hej :) Jag har blivit väldigt intresserad av western, men har ingen aning om hur man skulle börja. Finns det prova-på-helger/kurser...
Svar
2
· Visningar
2 441
Senast: cahs
·
Islandshäst Nu när jag äntligen skall bli med hästen med stort H igen, behöver jag era råd. All annan utrustning har jag kvar till henne förutom...
Svar
19
· Visningar
4 547
Senast: videnlis
·
Trav Tråden för 11orna. Vilka är de, vad gör de, hur långt har de kommit? Låt oss följas åt :)
2 3 4
Svar
74
· Visningar
37 168
Senast: Lena
·
Western Vet att bomlös westernsadel har blivit skapligt dissad här förr. Men det som länge har funnits i den klassiksa ridnignens sadlar har nu...
Svar
7
· Visningar
2 303
Senast: sthu
·
Hoppning Ameo har bett mig att göra en sammanfattning över de olika bedömningarna, så jag börjar med de vanligaste nu! A - är desamma som Clear...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
88 735
Körning Var hittar man bra loksele till shettis? Ponnyn är ca 88 cm hög, ganska grov runt hals-bringa. Vem tillverkar? Tips på nätbutiker?
Svar
3
· Visningar
1 981
Senast: Egonson_
·
Dressyr Någon som vet varför de flesta ridklubbarna har tagit bort plaketterna till placerade?? Nu har man ju inget och sätta på boxdörren...
Svar
10
· Visningar
2 170
Senast: clubman
·
Hoppning Nu är det några år sedan jag var ute i ponnysvängen så har nog glömt en del. Min lilla tjej på åtta år börjar bli sugen på att tävla...
Svar
5
· Visningar
2 341
Senast: mamman
·
Trav Hej! I maj råkade ett av mina varmblod ut för lungblödning i lopp. Han togs naturligtvis genast ur fältet och promenerades genast till...
Svar
9
· Visningar
5 782
Senast: Dalatjej
·
Hoppning Har lusläst gamla trådar men känner att jag nog behövde starta en egen. Har ett problem som märks tydligare nu när vi börjat hoppa...
Svar
1
· Visningar
1 828
Senast: Buck
·
Dressyr Är jag blind eller finns det ingen tråd om detta?! Det som är det roligaste att följa på hela året!! Nu har både 5- och 6-åringarna gått...
2
Svar
33
· Visningar
6 072
Senast: Fenestra
·
Islandshäst Hej tänkte besöka Island o Landsmot till sommaren. Undrar lite om det finns någon som vet biljettpris, tips på boende, vilka dagar är...
Svar
4
· Visningar
2 122
Senast: Skolli
·
Western Hejsan! Mitt lag har gått vidare till riksfinal i Allsvenskan Div.2, och inga mönster har getts ut. Jag är lite oroad över Western...
Svar
2
· Visningar
1 690
Senast: doleron
·
Islandshäst Nu behöver jag rådfråga er islandshästkunniga. Hur mycket ska/kan unghästar ridas? I ”mitt” stall finns en fem-åring som går som alla...
Svar
17
· Visningar
3 358
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve