Vinterdressyrstövlar

Sv: Vinterdressyrstövlar

Det är lite skoj hur olika man är. Jag har ju elever eller vänner som har besvär att stänga stövlarna ibland. Har de inte ridit på ett tag/gått upp i vikt eller om det varit varmt och benen svullnat kan det vara så de inte får igen dragkedjan.
Det har ALDRIG hänt mig. Dessvärre har jag efter vila insett att stövlarna glappar iom att jag tunnat ur istället.
Jag tycker vadmuskler är jättesnyggt, axelmuskler med..
Det är bara att inse att jag kommer inte få såna tjusiga saker om jag inte lägger ner osunt mkt tid på det. ;)

Remmis:
Då måttar jag hellre från andra märken.
Har dock så långa dagar i kyla iom tränarjobb att jag kommer satsa på eluppvärmt istället.

Jag har börjes och är toknöjd, under 300 kr och de har hållt 1 vinter utan att gå sönder, varma och superlätta att göra rent.
Så det blir min 2:a vinter jag ska ha dom nu.

Jag är sådär att jag bryr mig om de är snygga så länge jag är varm om tårna fyller stöveln sin funktion tycker jag!:)

Och så fula är dom inte tycker jag iof=)

De ska ha ett par bruna med fårskinnsfoder i för ca 1000 kr också.

Jag köpte stöveln från MH förra vintern och jag är supernöjd!
Jag tycker att den var mycket snyggare i verkligheten än på bild och den är superskön och framförallt varm vilket jag uppskattar! :D

*kl

Hur varma är dessa smidiga vinterfodrade stövlar? Eller är de bara funktionella i ridhus i ca 1 tim när det är mellan 0 och 10 minusgrader?

jag tycker att det viktigaste för att inte frysa om tex föttena är att det ska vara äkta skinn och ull osv. Inga syntetmaterial!

Jag fryser ju oavsett om det är riktigt kallt och jag tex bara skrittar. Då spelar det ingen roll om jag så har femton yllestrumpor på mig. Men jag är väldigt frusen, är smal och har dålig cirkulation i händer och fötter (Reynauds).

I vanlig ridning så håller jag mig varm med mina stövlar på, det hjälper också att hela benet är fårskinnsfodrad och inte bara foten. Tycker de var väl värda pengarna, fårskinnsfoder kostar 90 euro hos Petrie.

Ser till att ha någorlunda nya fårskinnssulor i (de tappar ju fluffet ganska snabbt) och så är de för stora så det blir ett isolerande luftlager. Det är viktigt! Har stl 7 i vinterstövlarna och 6 i mina andra. Har inget ridhus.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka