Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Någon som har nån erfarenhet av G-boots sadeln?
2
Svar
22
· Visningar
8 221
Senast: Pilutta
·
Dressyr ÄNTLIGEN har jag och hästen kommit fram till den efterlängtade debuten i LA ( med sikte på MSV ;) ) efter ett par år av skador och stora...
Svar
2
· Visningar
1 414
Dressyr Hej! Är rätt så okunnig om just tävlande... O jag försöker få rätt på detta med vad de olika klasserna heter... Men när jag började...
Svar
6
· Visningar
1 834
Senast: fio
·
Western ...är det bra eller dåligt ur westernsynpunkt??? http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Tavling/2013/7/Fibersand-till-Grevagarden/
2
Svar
33
· Visningar
9 106
Senast: Lenita
·
Hoppning Hej! Hur tänker ni när ni ska hoppa bana med en häst som gärna vägrar? :)
Svar
7
· Visningar
4 544
Senast: Novalisa
·
Trav Hej! Imorgon ska jag provköra ett russ på 4 år som har tävlat några gånger i trav. Hon har inte tävlat på 2 månader nu och har gått på...
Svar
1
· Visningar
2 065
Senast: Rea
·
Western Som rubriken lyder, fåt man tävla i bomlös w-sadel? Vart kan man få tag i reglementet för westerntävling? Jag är ny innom detta att ev...
Svar
3
· Visningar
2 046
Senast: Noteca
·
Trav Har börjat kika runt på en ponny sele. Vilket märke föredrar ni? Var inne i hästbutiken förra veckan och då såg jag en komplett Pro...
Svar
1
· Visningar
2 061
Senast: Felicia244
·
Islandshäst Hejsan! Jag har en ung isis som beter sig jättekonstigt med bett. Jag har inte ridit henne så länge och har aldrig ridit någon så ung...
Svar
6
· Visningar
2 477
Senast: Boj
·
Hoppning Hej :) Jag har min ponny som är 12 år. Hon stannar ganska ofta på hinder. Vi har kollat upp henne och hittar inget fel. Men problemet är...
Svar
5
· Visningar
3 827
Senast: LillaMusse
·
Trav Hur är det nu för tiden, får man ha uppkäkat i defileringen utan att säga till? Har för mig att de skulle släppa på den regeln för bra...
Svar
6
· Visningar
2 747
Senast: Nominous
·
Hoppning Är det någon som vet om det är okej att tävla i ett plastträns i en lokal ponnyhoppning? Hittar inget svar på det i tr och vill inte...
Svar
2
· Visningar
1 488
Senast: mamman
·
Övr. Grenar Jag undrar hur en jockey håller sin låga vikt men ändå kan äta? Om det ska rida om ex. 2 dagar och inser att det väger 1 kg för...
Svar
3
· Visningar
3 281
Islandshäst Fick hem ny sadel idag till min nya häst, en äldre top reiter (gissar att det är en sport 2000). Det är en modell med utstickande bossor...
Svar
6
· Visningar
2 096
Senast: Niela
·
Hoppning Bläddrade igenom gamla hästtidningar för ett tag sedan och läste en mycket intressant artikel med Peter Eriksson där han sa att han...
Svar
16
· Visningar
4 253
Senast: Raider_
·
Islandshäst Nu är det ju officiellt att SM kommer gå på Wången, och eftersom vi fortfarande är lite höga på årets SM så är vi grymt peppade på att...
2
Svar
24
· Visningar
5 579
Senast: Rolle
·
Islandshäst Någon som har förslag på en bra padd att lägga under sadeln till en unghäst rygg? Ni förstår nog vad jag menar med unghäst rygg. Jag är...
2
Svar
24
· Visningar
5 493
Senast: Elina8
·
Islandshäst Har ett sto som har Ofeigur i tredje led på båda sidor, hon är extremt liten och växer dåligt.. Hörde från en bekant att Ofeigur...
Svar
2
· Visningar
3 321
Senast: Boj
·
Dressyr Smakråd tack! Jag letar efter ett par fodrade dressyrstövlar. Det verkar ju helt klart saknas en riktigt snygg fodrad dressyrstövel...
2
Svar
25
· Visningar
5 912
Senast: Centaur
·
Islandshäst Stretchar ni era islandshästar efter ridning? Varje dag eller vid något specifikt arbete? Berätta gärna vad ni stretchar och varför :)
Svar
10
· Visningar
2 052
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama