Fibersand på Grevagården...

Sv: Fibersand på Grevagården...

Maten var ok i år, både hamburgartallriken & stroganoffen & min kollega åt även en 3:e rätt, sen är priserna en aning höga men man kanske inte kan få allt:)

Ridanläggningen i Vetlanda är kanske trevlig (framförallt nära och bra). Fast ridhusen är väl för små.

Men det hade passat mig bra!

Kunde krögarna på Grevagården sluta med att misslyckas med maten skulle man även börja våga äta där.

Eh. Ja! Varenda gång säger jag att jag inte ska äta där, och varenda gång kommer jag återigen på varför.
Och 150:- för "italien inspirerad buffé" som var bland det värsta jag har ätit och något av den sämsta "buffé" jag sett.

Hamburgartallriken var... ja lika jävla kass som vanligt fast lite värre. Kräks vid tanken.

Nä fy fasen.

Eh. Ja! Varenda gång säger jag att jag inte ska äta där, och varenda gång kommer jag återigen på varför.
Och 150:- för "italien inspirerad buffé" som var bland det värsta jag har ätit och något av den sämsta "buffé" jag sett.

Hamburgartallriken var... ja lika jävla kass som vanligt fast lite värre. Kräks vid tanken.

Nä fy fasen.

Buffén tog tydligen slut också enligt vad jag hört.

Tråkigt att restaurangen drar ner upplevelsen. Av de tävlande jag pratat med var arrangemanget från SPHA glatt, positivt och att allt funkade snabbt, smidigt och i en glad anda.

Senast ändrad:

Själva SPHA teamet och tävlingen i det stora hela var fantastisk!
Det märks verkligen att det är lite nytt folk i SPHA, jätteroligt!
Många starter också!

Så min kritik sträcker sig till underlaget och restaurangen (inkl "trubaduren") och det dom kan göra lite bättre till nästa gång är tidsschemat men de två andra sakerna kunde dom inte styra över.

Tråkigt att höra så mycket kritik om Grevagården, jag var där på paintchampionatet i år och tycket att allt var super bra-särskilt underlaget och maten!!!!Riktigt fin mat , den italienska buffen var jätte fin som dessutom var maten billig!! Äntligen var det ett bra underlag som inte hästarna skottade ner sig i ,,, En kanon anläggning med super bra mat och bemötande de är vad jag upplevde:)

*kl*

Någon som vet om det finns intresse av att byta underlag på greva? Om det är så hårt som det beskrivs här kan det ju knappas vara uppskattat av varken hopp eller dressyrryttare heller

De flesta arrangörer letar nya anläggningar.

Av alla jag pratat med/sett så är ernst i stor minoritet.

Nere på kontinenten skyfflar dom ut detta underlag då det visat sig vara skadligt för både hästar och människor. Grevagården har ju lagt på något på senare som gjort det helt värdelöst, innan var det bra. Det gick inte ens att köra med harven nu.

Då ska jag sticka ut näsan här.... :) jag tycker att Grevagården slår Axvalla med hästlängder vad gäller tävlingsanläggningar för oss westernryttare. Jag har varit på båda och ser bara fördelar med Grevagården;
- MYCKET bättre underlag
- MYCKET bättre uppstallningsmöjligheter med tillgång till egen tackbox
- MYCKET bättre framridningsmöjligheter
- MYCKET bättre möjligheter för oss ryttare att kunna bo på anläggningen

Jag tycker även att restaurangen på Grevagården har bra mat till ett förmånligt pris. Om inte Green Valley Saloon fanns på Axvalla så skulle både ryttare och publik få svälta...det finns ju ingen möjlighet till att få sig nått i magen om inte Saloonen finns på plats. Grevagårdens restaurang servar ju både med frukost, lunch etc. Vad gäller den italienska buffén så är den också outstanding. :) Bra mat till ett bra pris.

Vad gäller underlaget på Grevagården så anser jag att det är en utav de bästa underlag som jag har tävlat på. Hästen fick bra grepp och det var bra att springa i som uppvisare. Tidigare erfarenheter från andra anläggningar som har använt detta kan jag inte kommentera då jag inte har någon sådan erfarenhet.

Jag ger Grevagården bara STORA plus i kanten och hoppas verkligen att jag får möjlighet att tävla där fler gånger. :) Å vad gäller duschen så trodde jag att man badade sin häst hemma innan man åkte på tävling... eller??

Kul att du trivdes men jag har inte nämt jota om duschar o annat.

Det finns fördelar och nackdelar med både Axevalla och Greva, det är helt klart. Majoriteten är inte lika nöjd som du tyvärr. Men som sagt, det kollas på andra anläggningar i "mitt Sverige". Grevafolket verkar ändå inte vilja ha western/quarter/paintfolket där så den anläggningen ska du nog inte hoppas på för mycket i fortsättningen, såvida inte nya köpare har en annan uppfattning och är mer tillmötesgående (eftersom ryktet säger att det ska säljas). Det gäller att hitta alternativ nu.

Men vad gäller underlaget så spelar det egentligen ingen roll om det funkar ifall det är skadligt. Det vill iallfall inte jag ha mina hästar omkring.
Och när tom domarna reagerar...
Det var helt klart bättre innan dom lade på detta sista i stora ridhuset men nu... nä det kommer inte att fungera. Gångartsghästar som snubblar, går ner på knä och nästan går omkull på rakspår för att underlaget packar sig och blir styltor i hoven. Stumt och dessutom farligt att andas in.
Hade dom kunnat ha samma underlag som i lilla ridhuset så hade det varit kanon, som det var förut.

Att Championatet skulle återkomma till Grevagården 2014 under rådande förutsättningar kommer inte att inträffa.

Tackboxarna och framridningsmöjligheterna är stora plus. Tyvärr är minuslistan milslång. Underlaget var tävlingens stora (negativa) snackis.

*kl*

Efter att ha varit prisutdelare på många tävlingar på olika ridbanor så var det här första gången underlaget höll på att få mig på fall på grund av kraftiga ojämnheter i det.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 996
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
5 132
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag blir inte riktigt klok på hur sjukskrivning fungerar, och undrar om någon kan hjälpa mig alt. leda mig till rätt instans som jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
2 820
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 261
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama