Sv: Fibersand på Grevagården...
Då ska jag sticka ut näsan här....
jag tycker att Grevagården slår Axvalla med hästlängder vad gäller tävlingsanläggningar för oss westernryttare. Jag har varit på båda och ser bara fördelar med Grevagården;
- MYCKET bättre underlag
- MYCKET bättre uppstallningsmöjligheter med tillgång till egen tackbox
- MYCKET bättre framridningsmöjligheter
- MYCKET bättre möjligheter för oss ryttare att kunna bo på anläggningen
Jag tycker även att restaurangen på Grevagården har bra mat till ett förmånligt pris. Om inte Green Valley Saloon fanns på Axvalla så skulle både ryttare och publik få svälta...det finns ju ingen möjlighet till att få sig nått i magen om inte Saloonen finns på plats. Grevagårdens restaurang servar ju både med frukost, lunch etc. Vad gäller den italienska buffén så är den också outstanding.
Bra mat till ett bra pris.
Vad gäller underlaget på Grevagården så anser jag att det är en utav de bästa underlag som jag har tävlat på. Hästen fick bra grepp och det var bra att springa i som uppvisare. Tidigare erfarenheter från andra anläggningar som har använt detta kan jag inte kommentera då jag inte har någon sådan erfarenhet.
Jag ger Grevagården bara STORA plus i kanten och hoppas verkligen att jag får möjlighet att tävla där fler gånger.
Å vad gäller duschen så trodde jag att man badade sin häst hemma innan man åkte på tävling... eller??