Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst usch vad tråkigt att höra.. alltid velat använda honom nångång i mitt liv,, men nu är chansen borta. får köpa mej en avkomma i...
Svar
2
· Visningar
3 108
Senast: Petronella
·
Tävling Min flicka tävlar sedan flera år tillbaka i voltige för en klubb, nu vill hon börja att tävla i hoppning med sin ponny. Voltigeklubben...
Svar
5
· Visningar
3 227
Senast: Lady_S
·
Körning Finns det en sån tråd kanske? Jag hittade ingen iaf, så jag tog mig friheten att skapa en :-) Har ni några DIY-projekt på gång...
Svar
13
· Visningar
3 717
Senast: Trott
·
Islandshäst hej. hur vet man om en islandshäst har pass i sig? min häst har bara visat tölt men i tisdags då tog hon 2 pass steg, vad innebär...
2
Svar
23
· Visningar
5 456
Fälttävlan Det här är egentligen två frågor i en. Ni med erfarenhet, vad kollar ni efter och vad anser ni vara viktigast när ni kollar på...
Svar
4
· Visningar
4 757
Senast: Janni
·
Övr. Grenar Hej! Jag har precis köpt mig 2 stycken varmblodsvalacker, 6 år. Ska börja få lite pli på dom, har inte varit ridna så jätte länge då...
Svar
3
· Visningar
2 247
Senast: Ioxia
·
Hoppning Jag gissar väl på att klubbarna har lite egna regler för vilka som får delta i hopptävlingarna. Min ridskola har en tävlingstrappa som...
Svar
7
· Visningar
2 582
Senast: Janni
·
Dressyr På dressyrtävlingar med många starter i klasserna kan det ju vara flera timmar mellan det att man startar tills det att prisutdelningen...
2
Svar
35
· Visningar
6 960
Senast: Tulip
·
Hoppning Tittar på hoppning på nya hästkanalen, några har knoppat och några inte. Vilket är eg vanligast på tävling? Hur gör ni?
2
Svar
20
· Visningar
6 807
Körning Jag försöker köpa en bröstsele till min nordsvensk. Det är inte helt lätt eftersom jag vill ha en brun. Tänkte satsa på en Ideal delux...
Svar
6
· Visningar
1 851
Senast: trassel
·
Hoppning Jag har ett litet problem med min häst som jag gärna bollar med er andra. Han är 6 år och väldigt otränad, så han är under uppbyggnad...
2 3
Svar
51
· Visningar
12 734
Senast: Sofie_B
·
Western Tänkte att vi kunde ha en SM tråd, jag hittade ingen så skapade en ny. Vilka ska ner? Ska ni dit och ska ni vara med själva eller åker...
2
Svar
33
· Visningar
8 297
Senast: doleron
·
Trav Hur går det egentligen till när en häst kväver sig, ibland till döds, t.ex under löp eller träning. Är det något i utrustningen som...
Svar
11
· Visningar
5 164
Senast: martha
·
Dressyr är en hopp ryttare som i desperation efter en sadel klickat hem en dressyrsadel som förhoppningsvis passar, kom dock på nu att mina...
2
Svar
29
· Visningar
12 439
Senast: Buck
·
Dressyr Jag skulle vilja förfina mina galopphjälper. På grund av att jag själv är skev har jag svårt att fatta höger galopp. (Jag jobbar med min...
Svar
13
· Visningar
3 260
Senast: axel
·
Hoppning Jag har en unghäst som är 4 år (-09) och håller på kämpar med inhoppningen. Han är mycket löshoppad innan och vi har varit noga med...
2
Svar
21
· Visningar
6 074
Senast: CocoRosie
·
Western Jag har ridförbud på min häst tills i vår, så jag behöver tips på vad jag kan göra med min unghäst (3,5 år) tills dess. Hon blev...
Svar
10
· Visningar
2 598
Senast: Jannice
·
Dressyr Hej alla duktiga Bukefalister! Är det någon här som kan komma med bra tips/övningar för att få hästen att spåra ordentligt i...
Svar
17
· Visningar
2 438
Senast: Tesla
·
Western Hej! Tänkte införskaffa mig en westernsadel att ha när ja rider ut osv. Vill dock ha remmar över korset (som robin hoods häst har)...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: Bollman
·
Islandshäst ja vad säger ni.. över allt läser man att en isis kan bära bra över 100 kg.. men e de verkligen så.. vad tycker ni för vikt gränser...
Svar
19
· Visningar
10 993
Senast: Linnea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama