Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen dess finns passen där och vi leker med den när det passar oss båda.
VARENDA GÅNG jag läser rubriken på den här tråden tänker jag instinktivt att det är ett HÄSTPASS det gäller...
Olika associationer... Och ja, mina isisar är fyrgångare...
Min är en sån. Noll trav från början. Flygande pass och tölt inga problem. Traven är fin idag. Har dock ibland svårt för den på riksbanan på volt åt ena varvet så harvar inte mkt trav på honom.. Men det kommer alltid på en svårtravad häst. Bara tålamod och åter tålamod. Tydliga konsekventa hjälper. Idag kan han även välja trav i hagen .Det finns de hästar som har naturlig talang för det. Precis som med tölt; alla hästar behöver inte töltsättas utan väljer gångarten naturligt.
Finns ett sto som jag ridit, har alltid gått i pass sen hon var föl. I ridningen tränades hon i de andra gångarterna, men som femåring när hon hade lite styrka i övriga gångarter provade vi lägga pass på henne. Passen bara fanns där, klockren och relativt snabb. Sen kan den såklart bli bättre! och kommer bli bättre! Men hon har oerhört lätt för gångarten.
Finns som sagt hästar som töltar rent naturligt också; jag själv har ridit in flera st..