Sofie_B
Trådstartare
Sv: Häst som tar bettet och drar
Perfekt. Tror du att det kan funka med ett semiledat bett, dvs rörligt framåt men inte bakåt? För sådana bett trivs han allra bäst med (med rörliga ringar). Sätter man det så att det liksom inte har någon effekt på bettet när hästen står som din gör på bilden eller ska man spänna det så att det lyfter bettet även då?
Min har oxå en väldigt fin och känslig mun och skulle inte fungera på något skarpt eller häv av något slag, därför blev jag själaglad när jag hittade den nosgrimman i mitt bettbibliotek.. jag hade faktiskt aldrig använt den , trots att den har hängt där i över 20 år så jag tänkte hmm.. det här kanske kan funka. Jag skulle rekommendera att du använder det med ett rakt tränsbett, helst med rörliga ringar och så se till att nosremmen inte hamnar för långt ner.
Perfekt. Tror du att det kan funka med ett semiledat bett, dvs rörligt framåt men inte bakåt? För sådana bett trivs han allra bäst med (med rörliga ringar). Sätter man det så att det liksom inte har någon effekt på bettet när hästen står som din gör på bilden eller ska man spänna det så att det lyfter bettet även då?