Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Min fråga är enkel: Finns det något program man får rida lätt igenom? (Har kollat igenom TR lite snabbt men inte hittat något som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
14 762
Senast: fio
·
Dressyr Ja alltså, jag har ju en bild i huvudet av dressyrhästar som liksom studsar i steget, jämfört med en markbunden häst som liksom bara...
Svar
7
· Visningar
3 238
Trav Hej på er! Jag har nyligen börjat ridträna mina travhästar för att "hitta på något annat" än bara vagnkörning. Min tanke var att både...
Svar
13
· Visningar
3 113
Senast: Toxis
·
Islandshäst Kikade på Fredrik Rydströms utbildningsvideo härom dagen på youtube och blev så fast för denna sadeln, är det en Draupnir eller vad de...
Svar
15
· Visningar
4 141
Senast: lotols
·
Tävling - Moderatorn får mer än gärna flytta tråden om den ligger fel - Jag är ofta ute och tittar på ponnytävlingar, i så väl hoppning och...
2
Svar
22
· Visningar
8 789
Senast: Kiwifrukt
·
Körning Vart kan man få tag i en sån?? ha letat och googlat men inte hittat någon . Så undrar om någon här vet eller ha byggt en .. den...
Svar
7
· Visningar
2 621
Senast: nordtravare
·
Islandshäst Hej! Jag har en islandshäst och ska rida i en show där vi ska ha isländsk musik, men jag har svårt att hitta en fartig isländsk låt som...
Svar
4
· Visningar
3 762
Trav Ja hur ska man tänka egentligen när man ska räkna ut hur fort hästen gått i säg 1500m, för att förenkla, när man har alla mellantider...
Svar
4
· Visningar
5 584
Senast: Nominous
·
Islandshäst Behöver lite hjälp, har en fråga angående färg, vi har ett föl som är fött i augusti, när han föddes hade han en intensiv fuxfärg...
Svar
5
· Visningar
1 692
Senast: annaingri
·
Distans Funderar på att beställa en podiumsadel direkt från tillverkaren och undrar om någon här har koll på storlekarna? Finns 16, 16 narrow...
Svar
12
· Visningar
5 683
Senast: Majorn
·
Trav Finns det någonstans på nätet där det går att beställa travskor i storlek 5? Vanliga släta järn, fals baksko och aluskor både släta och...
Svar
7
· Visningar
3 584
Senast: Nominous
·
Körning Jag är ny på det här med körning och vardagskör bara. Mitt sto är inkört, och jag har kört henne med rockard innan. Nu ska jag köra in...
2
Svar
27
· Visningar
6 380
Senast: Rialavargen
·
Körning Finns det människor som 'jobber' med shettisar t.a. med att släpa lite ved eller jobba på gård, anpassad på deras storlek naturligvisst...
Svar
7
· Visningar
2 930
Senast: alexvb
·
Western Jag misstänker att man FÅR tävla med dessa skydd, men vad tycker ni? Har de bruna och liknande i vitt. Jag älskar dem eftersom de är...
Svar
7
· Visningar
2 194
Senast: _FiA_
·
Fälttävlan Är mitt uppe i en intressant :meh: diskussion på fb. Så jag tänkte ta den här också. Jag hade stopp på inhoppet vattnet i en...
2
Svar
33
· Visningar
9 705
Senast: Novali01
·
Dressyr En tjej i stallet håller på och ska vänja sin häst på kandar under sommaren för att börja träna lite smått på det i höst. Så nu har hon...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
30 576
Senast: Gabby_Ossi
·
Western Finns det några sidor jag har missat där det "rör sej" westernfolk som söker sadel.. Kom gärna med tips! Blocket och Hästnet vet jag ju...
Svar
10
· Visningar
3 380
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Någon som ve tom det kommer vara någon kallblodsgalopp någon stans? kan ju tipsa i så fall :D Var sjukt kul sist se här
Svar
14
· Visningar
4 561
Senast: Bowman
·
Trav Jag har en kallblodstravare som jag köpte i våras, han verkar inte vara särskilt frusen men å andra sidan är det ju inte särskilt kallt...
Svar
3
· Visningar
2 742
Senast: martha
·
Tävling Detta med Equipe har drivit mig lite smått till vansinne denna säsongen eftersom det aldrig fungerat smärtfritt igenom en tävling...
Svar
1
· Visningar
2 308
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Transport med fronturlastning
  • Dressyrsnack 17