Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Många klipptrådar nu, men kände att frågan kanske inte hör hemma i de om arbetande ridhästar. Kan man klippa en tvååring? Eller är...
Svar
10
· Visningar
2 413
Senast: kvandi
·
Körning Tänkte kolla runt här om det finns folk som har satt dit svängel på sin rockard som inte haft de från början. Samt att ni har fixat...
Svar
0
· Visningar
1 687
Senast: Niela
·
Fälttävlan Är det någon som vet vad det är för skillnad på CNCP* och CCIP* ? Jag skulle gärna vilja veta :)
Svar
6
· Visningar
4 789
Islandshäst Vilken längd på sitt spö får man ha på tävling? Jag har för mig att jag har hört att det är 110 cm. Men sedan tror jag att jag såg i det...
Svar
4
· Visningar
3 527
Western Tycker ni att de är lätta att förstå? Vad tycker du om språket? Något du gärna skulle ändra på? Mumin...
Svar
8
· Visningar
2 044
Körning Har en shettiskorsning, som alla vet är dom lite päronformade och har därför lite problem med gjorden. Där är inte mycket plats till...
2
Svar
21
· Visningar
6 168
Senast: kol
·
Western är på jakt efter pokal (er) inom western. Har en idé om pokal till klubbens bästa ryttare (vandringspokal). Funderar nu om någon...
Svar
3
· Visningar
1 939
Senast: Texaz
·
Dressyr ...deras avkommor. Har ni sett killarna ute på tävling, har ni ridit dem eller deras avkommor? Vad tycker ni om avkommorna? Jag...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
24 484
Senast: Boe
·
Dressyr Finns det raka stänger men med rörliga skänklar? Någon som vet?
Svar
10
· Visningar
3 012
Senast: pinky
·
Svar
2 023
· Visningar
297 507
Senast: Tulip
·
Dressyr Tänk vad kunskapen har utvecklats med åren, såna här trevliga ekipage ser man lite överallt numera tycker jag :-) dessutom väldigt bra...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 597
Senast: super
·
Dressyr Får man ha solglasögon inne på banan? (utomhus såklart)
Svar
15
· Visningar
4 412
Dressyr Jag hoppas komma ut på lite lokala dressyrtävlingar med mitt fullblodssto såsmåningom och jag har lite frågor... Om tävlingen går i...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: fruL
·
Hoppning Låt oss leka lite med tanken. Säg att jag har en unghäst med jättefin stam som verkligen kan hoppa :d Själv rider jag bara sisådär och...
Svar
11
· Visningar
7 306
Senast: Sofie_B
·
Körning Eller ja, nybörjare och nybörjare. Har kört en hel del innan, och tömkört en hel del också. Dock har jag alltid använt utprovade grejer...
Svar
1
· Visningar
1 839
Senast: Penna
·
Islandshäst Hästen anländer om knappa 2 veckor :) Hon är sned, jag tror det beror på en hovbensfraktur som föl. Men jag är inte säker. Sned är hon...
Svar
14
· Visningar
2 639
Dressyr Har stora problem med att sitta ner i traven efter galoppen. Det är helt omöjligt, jag sitter som en studsboll. Rider ett arabsto med...
Svar
7
· Visningar
1 873
Senast: Buck
·
Fälttävlan Jag är jättenojig när det gäller att rida på bra underlag, vill ha lagom svikt, inte för hårt och inte för mjukt! Har varit och tränat...
Svar
5
· Visningar
4 248
Senast: Gnapp
·
Fälttävlan Sitter och läser fälttävlans TR och blir tveksam när jag läser om sporrlängden för ponny i dressyrmomentet. Jag tolkar det som de...
Svar
0
· Visningar
4 564
Senast: pewa
·
Körning Jag har precis köpt en ny körhäst som är hur go och trevlig som helst. Han är dessvärre inte inkörd med linor osv som man brukar utan...
Svar
3
· Visningar
2 827
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Kattbilder #10