Er uppfattning om de svenska dressyrhingstarna och

Sv: Er uppfattning om de svenska dressyrhingstarna och

Jazz hästar är känsliga, tittiga och är inte heller lätta- men när de fått förtroende för ryttaren- och fått tid på sig är de hästar som är ett nöje att rida på. Men nej inga hobbyhästar det heller..
Det finns många Hobbyhästar efter Jazz, man kan inte dra alla över en kam. Eftersom han har betäckt så hemskt mkt. Men de brukar oftas ha väldigt lätt att se spöken.

Bernstein har jag inte ridit många som är efter men med ett bra möderne verkar der bli bra, men kanske inte så mycket gp hästar utan mer bra lilla rundan.

Hermes verkar vara väldigt arbetsbar och trevlig sporthäst,verkar ha bra huvud, och ser mjuka ut. Kanske lite små men som sagt verkar ridbart. Sen verkar ju Torsten och de ha ston som passar super med Rambo men vet inte om de är så framgångsrika på andra håll?

Bernstein har lämnat otroligt många GP hästar, så det är bara strunt. Även hästar som har visat sig väldigt bra utomlands. Nu är Sverige ett litet land och där avlen ligger lite efter om man jämnför med Holland och Tyskland. Men några ex. Mr Bean, Goldstein, Red Butterfly, Charlestone, Helix, Brownie, Garcia, Basic, Erbe osv. Listan är lång...

Hermes, jo han är en trevlig hingst att ha och göra med på marken. Men inte någon stjärna.. Huvudet på Hermnes, när det kommer till ridningen, är inte det bästa. Han hade jätte svårt med att lära sig vissa saker (som för många är naturligt). Som du kände för Master känner jag för Hermes.

Jag har bara ridit en Bernsteinhäst och hon var oerhört arbetsvillig och okomplicerad. Mkt enkel att ha med på tävling dessutom så en perfekt tävlingskamrat.

Hur är de generellt sett Bernsteinhästarna?

Jag red en Figaro R - Bernstein och han var riktigt skarp och pushig..

De Bernstein hästar jag ridit/haft kontakt med har haft jättefint temperament allihopa, perfekta hobbyhästar.

kl

puttar upp en gammal tråd här.

Efter att läst vad bla ni skriver här, grunnat och tittar på mängder av avkommeresultat så kommer vi gå all in och använda Bernstein.

Ska bli spännande att se vad det ger i komb med lite utländskt blod:)

Ev blir det bla Bernstein - Londonderry - Rohdiamant - Iran
samt kanske också Bernstein - Tuschinski - Romancier - Weltmeyer

Jag har tyvärr inget helsvenskt sto så vi provar såhär, däremot svenskt möderne.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka