Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är kul när dom små får börja komma sig ut och testa på sitt arbete "på riktigt" :-) Var själv iväg idag med Vinden till hennes första banträning tillsammans med andra två-åringar och hon skötte sig riktigt fint, kände mig stolt över lillan.
Fin han är Juvelen!
Min är av den lite lättare typen...
Idag är det flera 3-åringar efter Aldermarin som ska kvala på Rättvik, ska bli kul att se dem. Vi får hålla igen lite då hon är ganska känslig i bakkotorna, och vill inte överanstränga henne. Har funderat lite på det, borde ge sig snart. Hon är ju väldigt rak i sina bakben, men växer väldigt sakta och jämnt, så det borde inte ha med fodret eller tillväxten att göra.
Lägger mycket mark under sig iallafall, precis som mamma, men knackar lite skor om hon måste gå i lägre farter på banan. Gillar inte riktigt underlaget, föredrar snö och is
Förra veckan kördes Vinden i ett banjobb i strax under 2-minuters tempo som synes helt utan ansträngning om inget oförutsett hinner hända nu på någon dag så planeras det att hon får gå sitt premielopp på onsdag Ska bli riktigt kul!
Så var också Sjelfbo Marilyn klar med sin premie, denna gång felfri och gick runt på 2,04,( första varvet 1,57) Har sett många fina kallblod som premat i år, och också redan kvalat, tror att detta blir en riktigt bra årskull, så här långt sett.
Håller med om att det verkar vara en riktigt fin kull våra små 2011or sett flera fina hästar i både premie och kval.
Vårvind gick ju sin premie i slutet av juni på 2,02 och på söndag testar vi kvala så det ska bli mycket intressant att se
Så har Vårvind klarat sitt kval på tiden 1.52.7 Nu är det bara att försöka hitta rätt träning under de kommande månaderna tills allvaret med tävlingar börjar
Kropp & Själ
Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.