Boende nära Wången

Sv: Boende nära Wången

Delvis *KL*
Jag är inte orolig för människorna även om risken är att det blir färre i publiken. Jag undrar bara hur många mer mil totalt alla hästar får transporteras mot att ha SM mer centralt geografiskt och med hänsyn till folkmängd.

Att jag inte åker upp i år beror på att det är lika långt att köra fram och tillbaka till Wången, som att jag åker ner till Aten i Grekland :meh:

Men det är inget jag ämnar diskutera vidare, det är på Wången i år och jag hoppas det dröjer innan nästa gång ;)

Rolle
IpL

Mer centralt kan det nog inte hamna med tanke på att det nästan är exakt mitt i Sverige!;) tror det kommer bli ett sm att minnas, jag längtar!!!!!

Ser man till befolkningen så bor c:a 85 % av befolkningen från Mälardalen och nedåt, d.v.s. drygt 8 miljoner av Sveriges c:a 9,5 miljoner ;)
Om vi räknar antalet medlemmar under förutsättning att de är lika fördelade som Sverige i övrigt så är det c:a 5 525 st av 6500 st som bor från Mälardalen och nedåt och hästarna med samma beräkning är 25 500 st av c:a 30 000 st från Mälardalen och nedåt.

Så om vi ska sätta centrum i Sverige med hänsyn till folk och hästar så skulle vi hamna i Småland någonstans ;)

Rolle
Som är lite envis :D

Vill ni diskutera befolkningens geografiska spridning får ni gärna göra det i en annan tråd. Jag var bara intresserad av tips om boende.
Jag åker gärna norrut och hoppas verkligen att de kan hålla priserna så låga som möjligt för boende så vi har råd att åka. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka