Tips på bra padd till unghäst?

Sv: Tips på bra padd till unghäst?

Klossar???

4 Cm var kanske att ta i - jag har aldrig mätt. Men precis som Boj menar av de vanliga svarta, eller de nyare typ acton paddarna.
Jag tycker nog inte att en padd hit eller dit borde störa så mkt. Om sadeln passar.
Tyckte de inte i studien som Blev länkad till från hippson heller:)

Jag pratar om de 0,5 cm tunna genomskinliga paddarna. De med ventilationshål, vääldigt elastiska och "sladdriga".

Ja. Alltså att den är tjockare framtill på sidan av manken. Kallas väl wither nånting på engelska.

Jag tvivlar på att det är den som omnämns som gelepad i hippsonartikeln, när man pratar gelepad brukar det ju vara den klassiska tunna varianten som är lika tunn över hela.

Typ en sån front raiser pad gissar jag? Tanken med sånna är väl att fylla ut om sadeln är för vid?
Tror oxå det är vanliga släta som de testat.

Ja precis. Men som det redan diskuterats i tråden ger ju dessa ett ökat tryck framtill. Det går ju inte att kompensera hur mycket som helst och dessa är oftast väldigt tjocka. När jag provat sadlar som varit en halv cm för vida har jag haft svårt att kompensera det med padd, så att en så pass tjock padd skulle gå att använda överhuvudtaget har jag väldigt svårt att tro på. Och det är ju många som har fått problem av dem också, så det är nog inte bara jag :cautious:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar