Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men är det verkligen en superryttare som rider på filmen? Det ser verkligen inte så ut, ser ut som första gången någon ska trava på ridskolan... men jag vet inget om islandsridning.. kanske ska se så ut?
Håller med, ryttaren skumpar fruktansvärt på filmen stackars hästrygg
Lättridningen har uppenbart inte kommet till isand än!
Jag håller fullkomligt med.Jag tycker det är fruktansvärt hur vi människor i vissa fall avlar fram djur.
Vi tänker tyvärr inte alltid å djurens bästa utan bara på pengar i många fall.
Varför? För att en häst viftar lite extra på benen för att den har fått skor på sig för första gången? Hästen lider knappast på något sätt här, spar tårarna för de som verkligen lider.Jag blir nästan gråtfärdig när jag ser filmen
Jag är övertygad om att hästen på filmen kan springa i hagen helt utan problem, ja i själva verket så har hon säkerligen massor av kompisar och plats och mår myckt bättre än instängda ensamhästar i småhagar.Börjar man avla fram hästar som inte ens i hagen kan springa utan att vingla runt som en tok och se ut som den haltar är nått fel.
Spelar ingen roll vilken ras vi pratar om hästar ska inte behöva lida som den hästen på filmen gör för att vi människan ska ha kul och tjäna pengar och kunna vinna tävlingar.
Ja det kommer vi förmodligen att göra.Visst tillhör detta undantagen idag men eftersom man eftersträvar sådana här rörelser inom sporten kommer man inom en mkt snar framtid se mer och mer av sådana här hästar tyvärr tror jag
Ja en bra början kan vara att följa hästar med extrema gångarter och se hur det fungerar och om de mår dåligt av det och inte döma ut det innan man egentligen vet.NU måste vi börja ingripa för sen är det försent.
Än har jag inte sett någon islandshäst alls med skydd i hagen, det kanske förekommer men det är i så fall mycket sparsamt och det beror nog mest på tillfälliga problem eller en försiktig ägare.Många hästar idag måste ha benskydd i hagen för de annars trampar på sig själva då de har så stora gångarter.
Har du sett någon islandshäst göra det i Sverige? Jag har sett det på Island men det gäller hästar i träning och har inget att göra med priset.Många ägare är så rädda om sina dyra gångartshästar så de går bara gå ute i små grushagar någon timme om dagen för att sedan spendera resten av sin tid på dygnet i en mörk box.
Vet ju inte om det finns någon sådan uppfödare för islandshäst förståss, så lite svårt att bojkotta.Men vi måste bojkotta sånna här hästar och inte köpa dom av dessa uppfödare.
För så länge det finns köpare på dessa hästar så kommer de avlas fram!