Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Idag när jag red fick jag en aha-upplevelse! Min häst gick till en början av passet på bogarna och hängde en del i handen och...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: Chiqitita
·
Dressyr Ska starta en (pytte) liten dressyrtävling, pollux, endast för klubben på ridskoleponnyer. Undrar nu om det går bra att jag rider i...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: oxo
·
Dressyr Har ALLTID haft svart utrustning då jag haft svart häst men nu har jag en liten fuxkille o min kära vän har sått ett frö i min skalle om...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
21 011
I
Dressyr Om jag skulle tävla dressyr- och att jag och hästen ser "proportionerliga" ut...hur hög ska hästen vara, jag är 153 cm, åldern 30+...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 861
Senast: Thrill
·
Dressyr Jag ska debutera i LC:1 imorgon, och enligt programmet ska jag rida 15 m volt. Tävlingen är inte i det ridhuset jag brukar rida i så jag...
Svar
6
· Visningar
3 674
Senast: Susannas
·
M
Dressyr Självklart är ju bästa träningen att bara åka ut, ut och åter ut på tävlingar men jag är ute efter tips på "övningar" att göra hemma...
Svar
9
· Visningar
1 340
Senast: Spike
·
R
Dressyr har aldrig ridigt med kandar, satt och funderade lite över bett stl idag. min häst har 115mm på bett idag, har man samma på kandar? vad...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: JoCfin
·
L
Dressyr jag undrar bara hur det ligger till med unghästar å tävlingar.. Det var någon som sa till mig att man inte får starta en 5 åring i...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: Konie
·
B
  • Låst
Dressyr såg igår för första gången ett stångbett, rakt med tungfrihet som var DELAT i mitten.. alltså inte 2- eller 3 delat utan rakt men...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: Bellson_
·
  • Låst
Dressyr Jag ska köpa ett kandar snart och funderar på vad jag ska ha m.m. Det ska vara rödbrunt eftersom sadeln är det och inte kosta mer än...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Blev så himla trött på mig själv idag när jag fick hem min nya efterlängtade pikeurkavaj- en marinblå diana(äntligen kan man se ut som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 022
Senast: AnnBur
·
Dressyr Var det någon som var där, eller såg på webb-tv? Jag missade tyvärr seniorernas final, och nu efteråt kunde man inte titta på...
Svar
11
· Visningar
2 116
Senast: traloppan
·
A
  • Låst
Dressyr Hej hej! Skulle bara höra om det är någon som har tänkt att åka till sthlm den 28:de och kolla när Anky Van Grunsven ska ha clinic...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 411
Senast: break_a_leg
·
P
Dressyr Hej. Jag undrar lite om uppklassning. Jag har letat efter svar, men har inte riktigt hittat svaret på min fråga. Detta gäller b-ponny...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: pluppalot
·
Dressyr Finns det någon officiell definition av ordet? Om inte, vad lägger ni in i begreppet ridbarhet? Man hittar ofta annonser där ordet...
2
Svar
23
· Visningar
6 136
Senast: Gabby_Ossi
·
Dressyr Äntligen kan man kanske säga.... http://www2.ridsport.se/t3.aspx?p=91619
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 338
Senast: sweep
·
R
Dressyr jag är hopplös på att hitta i TR! är det någon som vet ifall det är tillåtet för 5-åringar att vara med i div. II lag?
Svar
2
· Visningar
836
Senast: rare
·
Dressyr Har ni några bra övningar eller förslag på hur man ska arbeta en häst som lätt passar i skritten? Att det beror på spändhet är inget att...
Svar
11
· Visningar
1 711
Senast: noreen
·
Dressyr Hej! Har precis fått hem min nya häst och haft honom i några dagar och nu är de så att min Stubben Avalon inte passar honom bra alls...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Centaur
·
S
Dressyr Finns det någon annan här som har en sådan? Var köper man en ny? Vilka prisklasser? Är ni nöjda med era P&Rs? Det ligger några ute...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka