Dressyrprogram på förbundets hemsida!

Sv: Dressyrprogram på förbundets hemsida!

:eek::eek:
Det är ju ingen hälsning i början i LC-programmen nu. Vad sjukt! :eek::eek: Så man ska alltså inte vara trevlig och hälsa på domaren innan man börjar rida?! Lite mysko tycker iaf jag...

Edit: Såg att det redan fanns inlägg om detta, men det är ju fortfarande skitmysko...

Är de gratis att ladda ner?

*kl*
Jag som mest rider ungponnyer är fruktansvärt besviken på de nya LC-programmen. Serpentiner med avbrott och igångsättningar är inget jag tränar med mina 4-åringar... Vad ska man nu rida för program med småttingarna?

Nä, tycker faktiskt att nya C:1an är lite väl svår. Kan ju lika gärna rida LB nu.
Förutom att hålla reda på vägen och ställningen i serpentinbågarna ska man nu även hinna med följande moment:
  • Båge till höger
  • Rakrikta
  • Sakta av till skritt
  • Skritta 6 steg
  • Övergång till trav
  • Ställ vänster
  • Båge till vä... SMACK, där red jag nog in i väggen:eek:

Fram för fler särskilda unghästprogram, har aldrig stött på det på en tävling!

*kl*
Jag som mest rider ungponnyer är fruktansvärt besviken på de nya LC-programmen. Serpentiner med avbrott och igångsättningar är inget jag tränar med mina 4-åringar... Vad ska man nu rida för program med småttingarna?

Nä, tycker faktiskt att nya C:1an är lite väl svår. Kan ju lika gärna rida LB nu.
Förutom att hålla reda på vägen och ställningen i serpentinbågarna ska man nu även hinna med följande moment:
  • Båge till höger
  • Rakrikta
  • Sakta av till skritt
  • Skritta 6 steg
  • Övergång till trav
  • Ställ vänster
  • Båge till vä... SMACK, där red jag nog in i väggen:eek:

Fram för fler särskilda unghästprogram, har aldrig stött på det på en tävling!

Varför inte? Det är det jag kräver att en 4 åring ska kunna, just svänga för hjälper och tempoökningar och igångsättningar. Lydnad helt enkelt

dom har ju gjort om programmet så att dom är mera unghästvänliga.. för om du inte kan göra övergångar och svänga höger/vänster så tror jag inte att man bör ut och tävla.. för det är ju grundutbildning..

Liknande trådar

Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 441
Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Efwa
·
Islandshäst Är det någon som har erfarenhet att tävla hoppning och/eller "vanlig" dressyr på islhäst? Alltså inte islandshästdressyr. Jag rider min...
Svar
4
· Visningar
1 808
Senast: Andalusier
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 112
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar