Dressyrprogram på förbundets hemsida!

Sv: Dressyrprogram på förbundets hemsida!

Det är ju ingen hälsningshalt i lc:1 nu????
jisses.. det kommer jag glömma bort..

*kl*
Jag tycker faktiskt att LC-programmen är till det bättre nu, lite mer "ridning" än att bara åka runt i olika gångarter.

Vilka underbara program! :love:

Nu lägger de ju verkligen vikten på att se bra grundridning, många avslöjande moment, inte bara konsten att lägga en volt...

Ja, nu kunde tom ryttaren i familjen tänka sig att tävla LC eftersom programmen verkade så kul.

fast ryggningen på medellinjen i LA4 kommer att bli skoj :d

tänk vad många dressyrdomare som kommer att behöva ta in på vilohem efter att ha dömt en sån klass :rofl:

hahhaaha.. eller hur, efter att ha dömt en klass är de gråhåriga, stackars domare... kanske kommer vi få oss några gda skratt, eller besvikelser under kommande tävlingssäsong... :p

Ja, nu kunde tom ryttaren i familjen tänka sig att tävla LC eftersom programmen verkade så kul.

Även jag måste faktiskt erkänna att LC ser väldigt roligt ut, iaf nu när jag har lärt mig den ena. :angel: :D
Dock något väldigt jättekonstigt tycker jag fortfarande programmet (2an) är.

Någon som vet varför de tagit bort hälsningen?

De tog ju bort inledningshalten i fälttävlansprogrammen (i alla fall de lättaste) för flera år sedan. Tror det var dels pga att man vill spara tid men främst för att den inledande halten ofta är ett moment som gör hästarna spända och tittiga. Jag är jätte glad, tycker de kan ta bort alla inledande halter. Brukar få 8:or på halter med nuvarande hästen men inledande halten har vi nog aldrig fått mer än en 6:a på. :angel:

*kl*
Vad skönt att dom också tagit bort ett av varven i galopp på stora mittvolten :bow:
Hatade LC1 mest på grund av dom

Vi ska ha LC1 på lokaldressyren i mars, undrar hur många som kommer rida fel :angel:. Det är första lokala LC för ponny (och storhäst också tror jag) i Stockholms-trakten :D

*kl*
Vad skönt att dom också tagit bort ett av varven i galopp på stora mittvolten :bow:
Hatade LC1 mest på grund av dom

Vi ska ha LC1 på lokaldressyren i mars, undrar hur många som kommer rida fel :angel:. Det är första lokala LC för ponny (och storhäst också tror jag) i Stockholms-trakten :D

Jag hade tänk anmäla mig o min häst till den :D
Blir ju jätte nervös nu när dom ändrat programet, sen blir det min plutts första lokala :D Hoppas ialf snön e borta tills dess -.- :)

:bow:Tackar för länken. :bow:

Nu med ny häst kikade jag på L.C och L:B, red de klasserna i mitten på -90 talet med Romantique.
Reagerade på att man inte hälsade i början av programmet på L.C programmen, inga ryggningar - tja det var väl bra.
Skritt övergångar i serpentinbågarna i ett av L.C programmen, Bra, så att man ser att hästen är med i övergångarna.
Blev fatiskt positivt övveraskad.

Man kanske skulle hitta någon liten klubbis vad det lider, helst på någon klubb, där ingen känner till mig :D

mvh
ciaAn

Det inte jag fattade i LC:n var skritten i serpentinerna. Ska man alltså sakta av i båda bågarna? 6 skrittsteg? Då blir det ju ingen trav kvar.. Mkt knepigt:)
Eller har jkag fattat fel?

Jag hade tänk anmäla mig o min häst till den :D
Blir ju jätte nervös nu när dom ändrat programet, sen blir det min plutts första lokala :D Hoppas ialf snön e borta tills dess -.- :)

Kan säga att jag som tävlingsansvarig håller både tummar och tår för en myyyyyycket snöfattig mars månad

Äntligen kan jag rida LC istället för att bara åka runt!! Står alltid på mina protokoll "smygökningar" men det är ju för att man bara gled runt på de gamla programmen.

Undrar hur mång som kommer galoppera 2 varv i LC1:an nu :rofl:

Och hur många som kommer hälsa i början av programmet! :rofl:

Känns nästan lite jobbigt att dom byter, har ridit det gamla i typ 14 år så det kan man ju framlänges och baklänges i sömnen. Nu måste man ju börja tänka! ;):angel:

Ska rida LC:1 och LB:1 nästa helg och tycker LC verkar svårare än LB... :)

Tycker också LC känns svårare men så har jag alltid kännt :p Vill ha mkt att göra i programmen, LC har bara varit transport innan ju.

Jag har just insett att det är en sak jag inte redigt har förstått..

I LC2an ska man ju sakta av 3-5 steg. Räknar man varje ben när det gäller skritt?

Jag tänkte faktiskt på samma sak...

Liknande trådar

Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 441
Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Efwa
·
Islandshäst Är det någon som har erfarenhet att tävla hoppning och/eller "vanlig" dressyr på islhäst? Alltså inte islandshästdressyr. Jag rider min...
Svar
4
· Visningar
1 808
Senast: Andalusier
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 112
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar