Dressyrprogram på förbundets hemsida!

Sv: Dressyrprogram på förbundets hemsida!

*kl*

Nån som vet vart man hittar äldre program??
Behöver ha tag på LC:1 2003
samt LB:1 2006

nya LC:2 gillar jag inte alls.
känns som flängridning.

Senast ändrad av en moderator:

Fast klubbarna ska gå efter de nya programmen, tror tom det står i TR.

Får inte klubbarna använda sig av de gamla programmen i ett år efter att dom nya kommit? (klubbtävlingar alltså). Har för mej att jag läst det ngn stans...

Så här står det iaf i TR:

Mom 208
De olika dressyrprogrammen fastställs av Svenska Ridsportförbundet från period till period. Endast gällande program får användas.

Men visst kan klubbarna frångå TR på interna tävlingar.

Jo, eftersom det är CR...
MEn ingen som vet? Kollade stallbacken.com, inget där:confused:

KL

Vet inte om det är här jag ska fråga eller om jag ska göra en ny tråd?
Aja. Antagligen så är det som jag tror, men i nya LC:1 så står det ingen halt i början. Det ska väl vara det?

:bow:

Tja, halter är det ju senare i programmet ;) Anledningen till att den är borttagen vet jag inte.

kl

Jisses vilken tur att jag råkade halka in här. Annars hade jag garanterat fortsatt hälsa i början.

Utan halt i uppridningen är lite av en fördel för mig. *snälla chappe kör inte upp huvudet eller dra mig ur sadeln i första halten reda* :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 441
Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Efwa
·
Islandshäst Är det någon som har erfarenhet att tävla hoppning och/eller "vanlig" dressyr på islhäst? Alltså inte islandshästdressyr. Jag rider min...
Svar
4
· Visningar
1 808
Senast: Andalusier
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 112
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar