Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Läste att Andreas Helgstrand skaffat en ny stjärna för över fem miljoner. Video utlovas. Kollar videon och blir lite förvånad över att...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 581
Senast: Sar
·
Dressyr Min häst har börjat gå riktigt bra i dressyr. Tycker även dressyrtränaren. ;) Jag är hoppryttare av själ och hjärta, men hoppningen...
2
Svar
24
· Visningar
6 779
Senast: kopparberg
·
Dressyr Kan den tänkas passa på rak rygg utan manke? Eller är den gjord för mer "högmankade" hästar som alla andra sadlar jag provat? Rider i...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Tävlar inte dressyr själv, men läste nyligen till min stora förvåning att det vid tävling på högre nivåer är KRAV på att rida med...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: kopur
·
Dressyr Jag har kommit att fundera på en sak. Det är så att jag rider en häst som tappat sin tretakt i galoppen till förmån för en fyrtaktig...
Svar
18
· Visningar
2 949
Senast: axel
·
Dressyr Jag hoppas nu att ingen specifik känner sig träffad utav detta. Men jag undrar ändå om det har gått mode i att börja rida med kandar? På...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 829
Senast: Ecs
·
G
Dressyr hej. om man köper en unghäst, och vill i framtiden rida MSV nivå, vad ska man kolla lite extra noga efter på unghästen? Nu tänker jag...
Svar
13
· Visningar
1 662
Senast: Ecs
·
M
  • Låst
Dressyr Jag är ute efter ett brunt träns med bred nosgrimma ( minst 4 cm) som ska ligga i i prisklassen 1000-2000 kr ungefär. Har letat...
Svar
1
· Visningar
768
  • Låst
Dressyr Senaste bilderna på mitt lilla djur! Jag förutspår dessutom att till nästa år har vi tröttnat på blinget och det...
Svar
2
· Visningar
918
Dressyr Jag har nu suttit några kvällar och studerat både Centrerad ridning och böcker av Perry Wood och har funderat över en sak som jag inte...
Svar
12
· Visningar
2 022
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag har hittat ett islandsträns som är helt sjuuuukt snyggt. Men det finns ett problem med det här tränset, det har ju ingen käkrem...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: Shaklima
·
G
Dressyr Någon som har en sådan dressyrsadel ? Hur tycker ni den är i så fall. Sitsen mjuk/ hård, stöd vid lår/ knä. Kvalitè av lädret.
Svar
10
· Visningar
5 152
Senast: granit
·
Dressyr ... hur mycket har ni i händerna när ni rider? Har ni alltid bara ett lätt sug, eller händer det att det blir tungt? Menar inte tungt...
2
Svar
37
· Visningar
2 768
Senast: Hedwig02
·
A
Dressyr Kan någon nån bra dressyrövning som leder till stadigform och samlad galopp? På mina träningar blir det lätt så att det blir som en...
Svar
6
· Visningar
1 365
Senast: amandatuffe
·
Dressyr Vi har fått hem vår dressyrponny för en månad sedan och tanken är att äldsta dottern ska träna o tävla henne. Hon gick LA:P1 med...
Svar
13
· Visningar
1 906
Senast: feel
·
N
Dressyr Har börjat snegla lite på Kieffer-sadlar efter att jag fått reda på att det går att värma om bommen och ändra bomvidden på dem för en...
2
Svar
26
· Visningar
8 677
Senast: sissu
·
Dressyr Vad tycker ni om ändringarna om att det är keoff 1 på gångarter och framåtbjudning i alla internationella program? (Ponny, häst, junior...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: OldQ
·
Dressyr Vart mäter dom det? På utsidan eller baksidan och med eller utan häl? Har ju väldigt mkt att säga för hur höga dom faktisk är. Tex om en...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 901
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr Min tränare pratar väldigt mycket om hur viktigt det är att göra volter. Vi har gjort volter väldigt mycket nu, varje ridpass mints 15...
Svar
9
· Visningar
1 672
Senast: Friss
·
Dressyr Nu är det så att jag ska ha en lektion med enbart sitsövningar, och min hjärna står helt still för tillfället. Har googlat om...
Svar
11
· Visningar
3 906
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka