Tillåtet att tävla med i dressyr?

Sv: Tillåtet att tävla med i dressyr?

visst får du tävla i hoppsadel i msv, men jag kan lova dig, att det vill du inte den dagen du är på den nivån.

Som ngn skrev så får man inte tävla utan nosgrimma, men jag vill inte rida utan den heller. Anser den hör till basutrustningen, den håller bettet på plats. Och speciellt min häst måste ha bettet still, det får inte halka runt, ibland är hon själv på och puttar runt det i munnen tom.

Rider ut på hack, dock fungerar det inte i hopp och dressyr, pålle går titt som tätt i någon självpåtagen rollkur om jag rider alla pass med det! :D

Jag är rädd att varken Pullargrimma eller bettplattor är tillåtna... :(

Jag rider själv dressyr, jag brinner för det av hela mitt hjärta, och jag har aldrig sett någon ha pullargrimma eler bettplattor på en dressyrtävling.. I TR står det att det inte är tillåtet som du sade, och det stämmer...
Men bettplattor? :confused:

Själv undrar jag om det finns någon som var på globen/sthlm horse show i år?? Såg ni ponny küren? Den var såå bäst! Stannade för att se jan Brink också, men han gjorde inte sitt bästa ifrån sig :crazy:
Tyckte att Jan och Briar kunde få vinna en sista gång, innan den ståtlige dressyrhingsten går i pension, någon som håller med?

Puss o kraam alla :love:

Nä jag tycker inte jag hittat svaren där!
Och när jag dessutom sett en medtävlare tävla på pullargrimma, då misstänkte jag att jag kanske tolkade TR fel?

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: Amanda_F
·
Islandshäst Är det någon som har erfarenhet att tävla hoppning och/eller "vanlig" dressyr på islhäst? Alltså inte islandshästdressyr. Jag rider min...
Svar
4
· Visningar
1 808
Senast: Andalusier
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 320
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar