Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Hej ja tänkte fråga er lite varför ni rider med benlindor?:) tror nu inte att ja inte vet nåt ^^ men ja undrade bara varför ni har...
Svar
12
· Visningar
1 474
Senast: Daveeka
·
Dressyr Får man ha det? Inne på banan alltså ... (Benskydd och lindor på dressyrtävling):confused:
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: ebbadomino
·
Dressyr For ca 10-15 ar sedan var det populart med dressyrsporrar som var relativt tunga och rejala i sitt utforande. Ar det handelsevis nagon...
Svar
13
· Visningar
2 295
Senast: Dr Larson
·
Dressyr Har tittat på lite trådar om vippkandar, men inte riktigt hittat det jag söker. Jag har hört att man använder det på hästar som...
Svar
3
· Visningar
1 632
Senast: workahlic
·
  • Låst
Dressyr När tycker ni att man kan börja vänja hästen vid kandar? Jag har ett 6 årigt sto som är ganska tung fram, hon blir antagligen bättre när...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: PrinceFair
·
C
  • Låst
Dressyr Hur lägger ni upp träningen av era hästar och hur delar ni upp arbetet för att specifikt träna vissa muskler mer och/eller mindre...
2
Svar
20
· Visningar
3 042
Senast: miiaaa89
·
Dressyr Är det bara jag eller verkar det som om rundsytt är påväg att komma på modet nu igen? Jag har tidigare inte gillat rundsytt. Nu har jag...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: remmis
·
Dressyr Behöver ett nytt gärna lite tjockare schabrak att ha till tävling och vill inte ha ett vanligt som är sytt i rutor. Vill ha ett...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: cela
·
T
Dressyr Visste inte riktigt vart denna tråd skulle ligga, med detta kändes som den bästa platsen. Ni får skälla på mej om det redan finns ngn...
Svar
19
· Visningar
5 787
Senast: Elanor
·
S
Dressyr 1. Vad ska man titta efter tycker ni när man ska köpa en häst för dressyr? 2. Vad tycker ni är bäst kvalitémässigt av tex "tyskt"...
2
Svar
22
· Visningar
3 760
Senast: rostad
·
Dressyr Har fått hem mitt kandar nu men undrar hur det ska sitta! Har tittat på mängder av biklder men finns ju inte en enda som är lik den...
Svar
5
· Visningar
2 900
Senast: MaRomer
·
Dressyr Eller ja, jag vet att de finns men har de i så fall utbytbara koppjärn? Jag har en svagkänsla av att min pålle skulle bli...
2
Svar
25
· Visningar
3 157
Dressyr Skulle vilja ha en bra beskrivning av önskad form i LC.
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: Cinora
·
Q
Dressyr Är det ngn som har en lösning på varför vissa av mina hästar byter bak före fram. Har aldrig varit med om detta förut:confused: Ska...
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Quitera
·
Dressyr Nu är min pålle äntligen stabil och stark i galoppen. Tänkte därför börja leka med lite byten:) Sannolikheten att vi kommer att tävla i...
2
Svar
33
· Visningar
2 583
Senast: NilaD
·
T
  • Låst
Dressyr Behöver tips på bästa tävlingsstöveln. Vilka har ni på tävling?
Svar
1
· Visningar
873
Dressyr Frågan står i rubriken. Vill man läsa om vilka regler som finns så finns de i TR på förbundets hemsida:). Vill gärna höra era åsikter...
Svar
12
· Visningar
1 775
Senast: Mariiee
·
M
  • Låst
Dressyr På travsidan pågår förtillfället heta diskussioner efter Kalla Faktas dokumentär. I den tråden fann jag denna bild tagen på Monica...
16 17 18
Svar
356
· Visningar
36 999
Dressyr Jag letar efter en dressyrsadel till min häst, vilket inte är helt lätt då hon behöver en bomvidd på 120 grader samt har en lite svängd...
Svar
16
· Visningar
2 048
Senast: Ellinore
·
C
Dressyr Är det någon som har provat Prestiges senaste modell D1? Har en elev som är rekommenderad att köpa en sådan till sin häst av...
Svar
3
· Visningar
1 383
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur