Tuffa tag säger du???
Hur kan det då komma sig att det ur en segrande travhästs mun på prisutdelningen RINNER BLOD ???? UTAN NÅN REAGERAR???? Inte ens fotograf, publik eller intervjuande journalist!!! Tror du på fullaste allvar att det skulle kunna rinna blod ur munnen på en häst på prisutdelning på en hopp eller dressyrtävling utan att det blivit RAMASKRI??????
Varför tror du det är så vanligt med böter och bestraffningar inom travet?? För att de bryter reglerna gång på gång, på gång, på gång, och kan pynta av lite böter,
dom ska bli diskade!!! som i dressyrsporten, där blir du diskad om du bara råkar hålla spöt i handen när du rider in på banan! Jag har varit på åtskilliga dressyrtävlingar både som ryttare och publik och har aldrig bevittnat någon som slår sin häst så grovt som man kan göra i travsporten utan att någon blinkar!! I programmet Kvällsöppet kunde man se hur en kusk slog och slog och slog sin häst som sprang och sprang och sprang med uppspärrade näsborrar och ögon, Det var det vidigrast jag sett , hästen kunde ju inte komma nånstans, satt fast i sulkun och sprang så fort den kunde men får slag efter slag ändå!!!!!!!!!!! jag mådde ILLA!!!!!!!!!! En hopp eller dressyrhäst hade skickat av sin ryttare i backen för länge sen!!
ja, du det kan jag lova dig att det blir avstängning om nån pucklar på sin häst som travkusken i programmet gjorde, det kan du slå dig i backen på! Hopp- dressyr hästar får man tydligen inte ens peta på med spöt, men travhästar verkar vara fritt fram att behandla som skräp??? FY FAN säger jag bara!!
Inte??? Löjligt inlägg, travhästarnas munnar blodiga och de piskas under vidriga förhållande innan målgång och straffet är löjligt lågt så de kan forstätta i nästa lopp!!!
Och så kommentarar du en bild på en dressyrhäst som du inte ens vet ett endaste skit om för att släta över skiten inom travet... städa upp i eran "sk" sport innan ni kastar skit på andra!!!