Djurplågeri även i dressyren?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Djurplågeri även i dressyren?

Ja med tanke på att du är 50 år så lär du säkert bli förvånad. Alla är ju inte lika erfarna som du!

Har du för ut fattade meningar?
Bara för att man tävlar så behöver man inte veta var man vänder sig i sådana situationer!

För ut fattade? Menar du förutfattade så har jag inga sådana, nej.

Den som tävlar ska ha Grönt Kort, och i utbildningen för att få detta kort ingår en viss kännedom om TR.

Hm.. Kanske det jag citerat ovan kan vara förklaringen till att inget läckt ut på annan plats än ErikaSivans blogg? :confused:

Hade jag varit pressansvarig hade jag jobbat arslet av mig för att sådant inte läckte ut. Samtidigt så hade jag jobbat fram en plan för det fall att det hade läckt ut så att man kan hantera läget om det läcker, blir anmält och dom faller.

Samtidigt hade jag velat att press fick vara med på framridningen bara för att visa att sporten är ren. Vilket tvingar ryttare att skärpa sig. Hade ju varit käckt om de fick fri tillgång till stallarna med men tror att ryttare och hästägare hade blivit galna med tanke på att det räcker att en fumlig murvel har varit ute i ett stall där en häst har kvarka eller a2 eller liknande, inte bytt om och vandrar in på stallområdet på globen för att liknande evenemang blir inställda för att alla elithästar står med a2.

Ja med tanke på att du är 50 år så lär du säkert bli förvånad. Alla är ju inte lika erfarna som du!

Du slog fel på några år. Har en bit kvar till 50, men inte så långt.

Vad gäller erfarenhet så anser jag mig ha massor att lära mig. Tycker jag lär mig något nytt varje dag. Här på buke, i vardagen, i mitt jobb, hela tiden i vad jag än gör. Men tack för komplimangen.

Vad gäller erfarenhet så anser jag mig ha massor att lära mig. Tycker jag lär mig något nytt varje dag. Här på buke, i vardagen, i mitt jobb, hela tiden i vad jag än gör.

Själv brukar jag säga som Oscar Wilde:

Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting.

Själv brukar jag säga som Oscar Wilde:

Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting.

Nej fy farao för att vara 18 igen. När jag närmade mig tretti insåg jag att jag inget visste när jag var 18 och fortfarande inte hade koll när jag var tretti. Vid 40 var jag helt övertygad om att jag inte ville vara 18 igen, precis som många andra sagt innan mig. Är på rätt sida medellinje vad gäller 50 och har lätt panik för jag har ju inte ens börjat leva. Har så himla mycket kvar som jag vill göra och ska hinna med. Kan inte se mig gå i pension när det är dags.

Men när man är ung, då är man kaxig och kan allt.

Och med ditt sätt att se så är jag på fel sida om 50 :p
Jag tror jag har ännu mer kvar att göra än när jag var 40.....:crazy:

Jag fattar inte funktionen??:confused:
Vad ska den göra o varför?

Den där saken längst till höger sätts under svansen, som späns fast i. Resten spänns fast runt hästen för att hålla dockan på plats vid svansen. Sedan står hästen med detta mer eller mindre dygnet runt. Musklerna förtvinas och svansen växer liksom fast i upprättstående läge.

Dessa hästar kuperas också ofta så att de får den där höga knycken på svansen.

Kolla även deras accessoarer, bl.a. bit-burrs. De där nabbarna är ingen dekoration utan sitter som gummiplattor på bettet med nitarna mot hästen.

Och så har de diverse saker för att binda ihop fötter, sätta block och taljor /vad sägs om graman med block och talja?) etc.

Så oavsett hur snygga jag än tycker att deras dressage halter är så vill jag inte ge mina pengar till dom.

Det finns alltså tillverkare av produkter för dressyr och hoppning som även tillverkar produkter som i sverige skulle klassas som djurplågeri om de användes här.

Jag tycker du ska ta och maila eller på annat sätt höra av dig till svenska ridsportsförbundet och berätta vad du såg .Och så kan dom ta detta vidare till berörd instans.
Jag hoppas du kan uppdatera oss på buke hur det går.. för du tänker väl göra en anmälan om vad du såg?

Och om du pratade med ansvariga på plats kan du ju åtminstonde höra av dig och kolla så att dina ord verkligen kommit fram och behandat och drivs vidare..

men hon känner dom ju?!
Precis!!!
Det är det här som är det roliga. Folk hittar på och pratar som om de visste, fast de inte har någon koll öht.
Jag KÄNNER personen i fråga. Jag TRÄFFADE bloggskrivaren strax efter att fotot var taget.
Kan folk sluta dra sina egna slutsater?

Det enda som står är att hon känner fotografen.

Jag känner både fotograf och bloggskrivaren. Så är det, och jag vet att de här människorna talar sanning om hästen i fråga...Varför skulle de hitta på? Nej, det funkar inte så.

Senast ändrad:

Och så finns det foton från henne själv (förmodar jag) från läktarplats. Ganska högt upp dessutom. Nog var hondär. Shoppade, festade ordentligt (med tanke på referenser till baksmällor som fick henne att missa några klasser) etc. Men inget om att hon var "back stage"

Hon VAR bakstage. Hon var där hela helgen.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka