Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Dressyr Som rubriken säger, vad har ni för täcken på era dressyrhästar nu? Är de klippta? Hur varmt har ni inne i stallet och hur varmt/kallt...
Svar
6
· Visningar
903
S
Dressyr Har precis blivit delfodervärd till en häst vars ägare mer eller mindre bara vill ägna sig åt hoppning och så lite dressyr som möjligt...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: MiniLi
·
S
Dressyr Ja, hur gör man? Jag får "alltid" en 7a på Korrektheten i uppvisningen (jag rider väldigt nogranna vägar, noga med rakriktning...
Svar
12
· Visningar
1 879
Senast: Hedwig02
·
P
Dressyr Mig veterligen får man inte ha flätad svans när man tävlar dressyr, ändå har jag sett en hel massa ekipage på tävling idag som startat...
Svar
17
· Visningar
2 593
Dressyr hej! jag undrar om någon skulle vilja förklara öppna och sluta för mig? hur ryttaren ska göra och hur hästen ska gå. skulle vara jätte...
Svar
5
· Visningar
1 034
Dressyr Ska delta med min ena häst mest på skoj & har aldrig tävlat i dressyr tidigare. När det är klubbmästerskap på LB:1, ska man ha vita...
2
Svar
26
· Visningar
3 517
F
Dressyr Följer ni "utbildningsstegen" när ni tränar? Har ni den alltid i bakhuvudet? Eller har ni kanske rentav aldrig hört om den förrut...
2
Svar
36
· Visningar
5 230
Senast: Malinigbg
·
S
Dressyr Ska vara med i min första dressyrtävling på söndag, är jättenervös och tänker knappt på något annat. Har ni några riktigt bra tips? Jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 335
Senast: Soffan
·
Dressyr Jag behöver tips till min nordsvensk känner jag. Jag vet inte om det är många här som har erfarenhet av dressyr på en sådan häst, men...
2
Svar
38
· Visningar
3 723
Senast: DressyrNordis
·
Dressyr Majoriteten av hästarna som tävlar höga klasser i dressyr kan ju enligt Buke inte röra sig speciellt bra. Eller hur ;) Matiné, Briar...
2
Svar
34
· Visningar
2 838
Senast: Fredrik_
·
Dressyr Kan ni hjälpa mig med vilka låtar/artister Andreas helgstrand har i sitt kür program från OS? finns att se på youtube. Snälla
Svar
3
· Visningar
812
  • Låst
Dressyr Måste bara få fråga... :confused: Hur har ni håret när ni tävlar? Hårnät, fläta, tofs??? Vad är snyggast?
2
Svar
23
· Visningar
3 672
Senast: Shaklima
·
M
Dressyr Någon som har tips på bra dressyrsadel till häst med hög manke?
2
Svar
22
· Visningar
5 309
Senast: oxo
·
Dressyr Hur är det i den bruna färgen? Vad tycker ni om tränset överlag? Jag letar nämligen efter ett dressyrträns i mörk chokladbrun färg (ska...
2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: Emor
·
C
Dressyr Hejsan! Denna tråd kanske finns någon annanstanns men just nu har jag ingen lust att luska runt och leta då jag är trött och har ont...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Saigon
·
  • Låst
Dressyr hej! Har sett en del trådar angående detta ämne... men har aldrig förståt vad det är får något... så om någon vore så snäll attt...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 722
Senast: Modett
·
Dressyr Verkligen "dressyriga" att rida fram med på tävling. Ludd eller inte spelar ingen roll, bara de sitter bra och går att slänga i maskinen...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 692
Senast: Salinero
·
S
Dressyr Hej!! Jag har beställt en ny sadel, en Globus syntet dressyrsadel i storlek 16,5/ 32 till min D-ponny :laugh: Nu undrar jag lite om...
Svar
3
· Visningar
2 077
Senast: Camigween
·
C
Dressyr Jag vet att "hästföräldrar" är det värsta som finns men MÅSTE få skriva av mig. Dottern tävlade, med lektionshäst liksom de flesta på...
Svar
9
· Visningar
1 991
Senast: Tramptass
·
M
Dressyr Någon som kan berätta lite om dessa sadlar? Vad kostar dom ca? Vad kan en begagnad i ok skick vara värd? Läste någon stans att dom är...
Svar
7
· Visningar
2 546
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur