Klädsel på Klubbmästerskap?

Sv: Klädsel på Klubbmästerskap?

Schabrakfärg spelar ingen roll, du får däremot inte rida på rakt bett. Eggbett vet jag inte om det är tillåtet heller, kolla TR på nätet där står det precis vilka bett man får använda.

okej tack så bara för att dubbel kolla (skulle kännas så fjantigt att bli diskad pga val av bett) så är det understa bettet här okej:
24529266.jpg

för det ser ju likadant ut som det jag ringat in häör under vilket är OK enligt TR:
24529362.jpg

Ska på dressyrtävling 6 december och då ska jag knoppa min lilla tävlingshäst (måste åka till stallet och träna lite innan) :) har nu några frågor :P
1. Hon är fux, vilken färg ska jag använda på snoddar, vit, brun, silver, guld eller svart?
2. Hon har ganska tjock man och när jag bara gör hängande flätar blir dom ganska tjocka, ska jag göra många täta små eller ska jag kämpa med att tunna ut manan?
3. Om jag ska tunna ut manen hur ska jag göra då, gärna på ett snabbt, effektivt sätt?

Citat ur TR II, dressyr: "All eventuell utsmyckning av häst/ponny med föremål som rosetter, blommor etc är förbjudet. Flätning av man och svans samt mönstertryck på bakdelen är tillåtet. Lössvans är förbjuden."

Men jag har hört att man inte får göra svansfläta, stämmer det? :/

JAg hade använt antingen vita eller bruna gummiband till fux.
Man tunnar ur manen underifrån, dvs rycker det som är under så det inte syns på ovansidan, hur det är med en sk svansrotsfläta vet jag inte. Har aldrig sett någon tävla med det.

Jo du får ha svansfläta på tävling numer, det är ändrat sedan några (kanske tom många) år tillbaka.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 217
Senast: Freazer
·
Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 850
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka