Vita dressyrskydd

Sv: Vita dressyrskydd

dom är ju skitsmå, är typ en millimeter skillnad mellan l och xl :grin: jacson i xl är däremot vanlig i stl.

Nu kanske du redan har åkt till hööks, men hästen är 160 iaf, tror att hon har M fram och L bak, men är inte säker :p jag har nämligen klippt och sprätt bort alla märkena för att de ska va helt vita!

Jo, jag hann att åka. De hade bara S kvar och vart inte så impad av kvaliteten. Kanske just för att de såg små ut.

Jag avvaktar. Kanske att jag drar till globen på shopping tur.

Min pålle är 163, ädel men välbenad.

kl
Jag har Jacson skydden i både brunt och vitt, tycker de är kanon för det priset!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har inte mätt dem;) men hon har rejäla spiror.

xl i jhl är som en knapp large i andra skydd. dom är extremt små, särskilt på bredden. min häst har inga tjocka ben (mkt fullblod) och brukar aldrig ha problem med bredden på skydden endast höjden. men jhl skydden gick knapt att knäppa på bakbenen. eftersom dom är så stela så kändes det inte så bra att dra åt dom så mkt heller..

Jag har också haft Jacsons. Mina höll tyvärr inte så länge men jag gillade dom ändå :)

Fast jag har hästar med ganska grova ben och min tränare använder JHL skydden på alla hästar och det är aldrig några problem? Första gången är de lite stela sen funkar de super!

Eskadron har noen senebeskyttere de kaller All-round. De finnes i hvite og svarte, og er laget av kunstlær. Kan vaskes i vaskemaskin, og er enkle å vaske av med en klut. Kan være kjekt å ha den muligheten hvis du er på helgestevne, og skal bruke dem flere ganger. Og de blir møkkete underveis. Dessverre en dyrere prisklasse enn de dere diskuterer, men har både et sett svarte og et sett hvite av Eskadron All-round selv, og er veldig fornøyd!

Jag har de vita skydden från Hööks.
Jag tycker också bäst om att ha skydd på tävling eftersom det går snabbt att sätta på och ffa ta av. De är bra för man kan tvätta dem i maskin och oavsett hur leriga och ful de är innan blir de alltid kritvita och fina efteråt (till skillnad från såna i neoprene eller skumgummi eller vad det heter). Nackdelen med dem är att de är ganska hårda. Jag hade först full runt om (på häst på ca 165 cm) men eftersom de är hårda köpte jag cob till fram sen för att det kändes som om de i full hindrade honom från att böja benen ordentligt annars. Men cob fungerade bra.

mina blev aldrig bättre, försökte tvätta dom i hopp om att dom skulle bli mjukare men det hjälpte inte. :( sålde dom till slut och köpte events istället. :d

det finns ju tre rimliga märken som har såna skydd: jhl, jacson och event.
jacson är smidiga men fodret är tunnt, jag använder dom som hagskydd. bra passform. billigast.
jhl har tjockt ludd men väldigt hård utsida. känns klumpiga och stela. dessutom mkt små i stl, särskilt på bredden.
event är klart snyggast, massa mjukt ludd och utsida i konstläder. klar favorit!!

Du har ingen bild/länk på eventskydden? Jag hittar inte :(

Dessa i vitt tycker jag ser ut som NEW kopior. Jag är inte hemma nu men nära en hööks butik och ska in. Dock glömt mäta omfånget på benen så ska ringa hem och be dom göra det så jag vet om jag ska ha cob fram och full bak.

Finns de fler som ha NEW-kopior?

Gillar mer när spännena täcker hela skyddet än går som två separata remmar med luft mellan, förstår ni :angle: ?

Jag använder inte Hööks själv, men min tränare gör det, och hon är jätte nöjd med dom.
Själv har jag Eskadrons allround (ej bra), PC i läder (svåra att tvätta) & N.E.Ws (oerhört nöjd), men jag ska faktiskt prova Hööks nästa gång jag ska köpa nya.

Det är ju NEWs jag vill ha eg :D Men känns lite väl dyrt som tävlingsskydd på vår nivå, spec att köpa som förstaskydd. Blir det flitigt tävlande i framtiden väljer man nog lite mer kvalité men nu har jag ingen aning om hur åren framöver kommer se ut så jag väntar gärna lite med det.

De är inte för hårda?

Tyckte de var lite stela i butiken men det värsta jag vet är sladdriga skydd man inte vet sitter kvar om de blir blöta och/eller hästen får lite spel (vilket är min anledning - unghäst som är lätt vettskrämd vid ridning i grupp).

Nu kanske du redan har åkt till hööks, men hästen är 160 iaf, tror att hon har M fram och L bak, men är inte säker :p jag har nämligen klippt och sprätt bort alla märkena för att de ska va helt vita!

Så det är fler än jag som är så fåfäng :D Synd bara när man gillar skydden och ska ha fler uppsättningar och glömmer vilken storlek :cool: Hittills har jag dock haft det i minnet.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Ska till våren böjar tävlar lite lokal dressyr - Lb:1 klasser. Har inte tävlat lokal dressyr förut och har därför ett par frågor...
2
Svar
30
· Visningar
4 516
Hästvård Jag postar några bilder så får någon vänlig själ gärna namnge :D Skämt o sido, det är ofta väldigt svårt att prata insektsskydd härinne...
2
Svar
29
· Visningar
5 127
Senast: iNHALE
·
L
Utrustning Vad heter modellen på Penelope Leprevost GPA kavaj? Har dragkedja och specialsydda armbågar.
Svar
0
· Visningar
1 355
Senast: lisah
·
L
Övr. Hund Jag har tänkt att min tik ska få börja dra kedjor på vissa promenader.. Allt från 5kg och uppåt är mycket intressant. Man ska ju börja...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: LillJay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka