Vita dressyrskydd

Sv: Vita dressyrskydd

Eskadron har noen senebeskyttere de kaller All-round. De finnes i hvite og svarte, og er laget av kunstlær. Kan vaskes i vaskemaskin, og er enkle å vaske av med en klut. Kan være kjekt å ha den muligheten hvis du er på helgestevne, og skal bruke dem flere ganger. Og de blir møkkete underveis. Dessverre en dyrere prisklasse enn de dere diskuterer, men har både et sett svarte og et sett hvite av Eskadron All-round selv, og er veldig fornøyd!

Om vi tänker på samma så är de jättefin kvalite o passform :) Men ska jag köpa dyra skydd vill jag hellre ha NEW just till dressyren för jag tycker de är mer "dressyriga". Annars är jag en riktig sucker för eskadron, lillpållen har mängder och jag älskar dem alla :love:

Events skydd är så snygga på andras hästar. På min vågar jag inte ens testa - lär bli ponny-varning. Vill inte ha med så mycket ludd, då min storhäst är av det "sötare" slaget med små cob-ben....

hehe ponnyvarning är ingen risk på min med hans 178 cm. :D

bild på skydden:
IMG_6466.jpg

nej dom finns bara i large. så dom är lite korta på bakbenen men eftersom det är så mkt ludd så funkar dom bra ändå.:)

Du borde visa mer bilder (fast det kanske bara är jag som missar er?), ni är så fina ihop :)

Nu har jag klämt på både Event, JHL och Jacson. Event var lite för tjocka och klumpiga och lite för mkt ludd för min smak, JHL var helt okej och Jacson tyckte jag var lite för tunna o sladdriga. Event kändes dock bättre kvalitetsmässigt, tyckte både JHL men främst Jacson var så "plastiga" på ngt vis. Eg gilar jag nog inte läder/fuskläderskydd :o

Så, nu mer än innan är jag inne på NEW kopior. Finns de inga andra än Hööks?

Tack iaf för all hjälp hittills :)

De där skydden ser ju supermulliga ut!:love: Hedwig vill också ha! Plus de där vita eskadronskydden med ludd som du skrev om i någon annan tråd!:idea: Skulle passa henne peerfect!

mm arrow tycker också dom är jättemysiga, när jag ska sätta på dom så sticker han nosen ner i luddet och och blundar haha :D

Visste inte dom fanns i vitt!? :love:
Nu blev jag lycklig! Ska genast beställa hem via jobbet :D

Jag använder dom från hooks som slit och släng skydd, och jag tycker inte alls att de är så tokiga. Inte alltför långt ifrån N.E.W tycker inte jag. Klart att det är skillnad men iaf...

Clarendons dressyrskydd är underbara! Sitter helt perfekt! Har dock bara dem i svart, men de finns i vitt med såklart! Är i skinn med precis lagom mkt ludd i som håller sig tvätt efter tvätt!:-) (dock mkt skitiga på bilden!)

I skogen använder jag vita gera skydd... Jättemjuka och sitter bra. Lätta att spola av!

(Men oftast lindar jag faktiskt..)

Hööks:

Clarendon:

Gera:

Piaffe har ju skitsnygga som verkar riktigt bra också, men de är ju inte den typen riktigt. Eskadron gillar jag annars, ett par som är mer som senskydd och rätt tjocka. Stadiga och slitstarka. Och Globus har olika varianter.

Kanske dyrt? De är fina i alla fall:D

Det lutar faktiskt åt Hööks, iaf som första skydd. Enda jag oroar mig för är om de är för stela. Vad tycker du? Formar de sig vid användning/slitage?

*kl*
Tipsar vissa användare om att det finns en pm-funktion som man kan använda om man vill prata mer personliga saker som inte har med tråden att göra.

/B_A_L, moderator

Liknande trådar

Dressyr Hej! Ska till våren böjar tävlar lite lokal dressyr - Lb:1 klasser. Har inte tävlat lokal dressyr förut och har därför ett par frågor...
2
Svar
30
· Visningar
4 516
Hästvård Jag postar några bilder så får någon vänlig själ gärna namnge :D Skämt o sido, det är ofta väldigt svårt att prata insektsskydd härinne...
2
Svar
29
· Visningar
5 127
Senast: iNHALE
·
L
Utrustning Vad heter modellen på Penelope Leprevost GPA kavaj? Har dragkedja och specialsydda armbågar.
Svar
0
· Visningar
1 355
Senast: lisah
·
L
Övr. Hund Jag har tänkt att min tik ska få börja dra kedjor på vissa promenader.. Allt från 5kg och uppåt är mycket intressant. Man ska ju börja...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: LillJay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka