Dressyrsadel till häst med hög manke

Sv: Dressyrsadel till häst med hög manke

Jag tycker det låter som om din fodervärd har sadlat för långt fram? Om en sadel som passat tidigare helt plötsligt ger tryck så har ju nåt hänt. Om hästen inte är vanvårdad så den plötsligt tappat massor så bör ju sadeln passa precis som förut.

Nu sa du ju att han tappat en del men då borde han ju snart lägga på sig det igen när han är tillbaka hos dig och då kommer sadeln att passa. Under tiden kan du väl ha t ex en fårskinnspad under?

Ja, men n u har han ju sår på ryggen och kan inte ha sadel alls. det blir tömkörning tills han har ätit upp sig och mår bra igen.
Måste ändå ha en större tum, så ny sadel blir det så småningom.

Min har en Röösli, och han har väldigt hög manke.
Och den ligger bra, prövat en massa annat innan som bara "sjunkit ner" på manken. Men är supernöjd med Rööslin!

Jag har också en häst med mkt manke som jag har en stübben till.

Annars har jag en Anky som ligger mkt bra på min store som har hög manke.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
664
Senast: Smultron
·
Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Loma
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka