HDR dressyrträns..

Sv: HDR dressyrträns..

Det var fint tränset :) men helt fel brun färg tyvärr :(.

FadeAway: har letat runt lite efter beg men inte hittat någe bra i rätt storlek osv, tyvärr. men jag håller utkik efter ett :)

ja men då sitter vi i samma båt..
Jag är väldigt sugen på GL tränset nu måste jag säga, men kan ändå inte bestämma mig... suck!
Annars ligger Stübben väldigt bra till, exakt sånt träns jag vill ha och exakt rätt träns... men lite över min budget tyvärr :(

Mitt HdR :love: Jag är verkligen nöjd och ska nog köpa ett till faktiskt. Nosgrimman fick snabbt hoppa över till kandaret :p

Stübben är väldigt reglerbara i tex full. Min c-ponny kunde ha full. Nu hade han väl stort huvud för att vara c-ponny men inte enormt.

Jag har ett GL-kandar som jag använder som träns. Jag är väldigt nöjd med mitt!!
Oljade det lite försiktigt precis när det var nytt, och då blev det suupermjukt och skönt, plus att det av nån anledning alltid ser nysmort ut :idea:

Jag har ett strl. cob som passar både på ponny och stor häst.

Ponny:
DSC00976.jpg

Häst:
remenaochsofie.jpg

Har sett HDR-tränset i verkligheten och tycker att det är ganska fint, men att nosgrimman kan upplevas som lite klumpig. Såg en ponny som hade ett sånt engång, alldeles för mycket nosgrimma på för lite häst tyckte jag.
(Och det fast jag älskar breeeda nosgrimmor, men jag upplever det som att den nosgrimman "står ut" ovanligt mycket från nosryggen och på så vis blir klumpig)

Ditt träns var superfint! och rätt färg :bow:! ser att du har bytt ut pannbandet, vilket märke är det? :)

Tack tack, jag gillar det också väldigt mkt! :love:

Kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det är på pannbandet, köpte det i scandinavium i våras, där vimlade det av liknande i olika märken. Kostade ca 300:-. Det är dock fullstorlek på pannbandet, tycker inte det gör så mkt ifall pannbandet skulle va lite stort, värre om det är litet!

kan uppdatera lite här, hittade idag ett alldeles underbart Frank Baines träns med ca 3 cm nosgrimma med pullback, tygelhakar vid bettet, paddat i nacken och superhärligt läder :love::bow:
och i rätt färg. riktigt mörkmörkt ebony/havanna. yippi!

spräckte min budget lite men det var det värt ;):D

Liknande trådar

B
Utrustning snälla hjälpsamma bukare, hjälp mig med mitt i-landsproblem. jag ska köpa en stubben nosgrimma i mörkbrunt o ska köpa ett brunt vanligt...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: butcrack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka