(med risk för att bli stenad) Anti-shoppingtråden!

Sv: (med risk för att bli stenad) Anti-shoppingtråden!

Det enda hon saknade var stövlarna med en blingad rad högst upp :angel: Men vad hade hon förr pannband? Hade hon ett sånt med 4 rader bling, eller var det ett vanligt med stora stenar? Det blingade så mycket mer än vad andra gjorde.

Jag tror faktiskt att hon hade det med stora stenar...Det blingar något kopiöst på lite håll när ljuset reflekteras. (Testade idag när jag var med en kompis på ridbanan...angel:) ) Gick runt där och vickade på det i strålkastarljuset.
Ja, jag vet jag är helt fantastiskt töntig med blir helt förblindad när det blingar...den där fracken var helt underbar!

Jag tror faktiskt att hon hade det med stora stenar...Det blingar något kopiöst på lite håll när ljuset reflekteras. (Testade idag när jag var med en kompis på ridbanan...angel:) ) Gick runt där och vickade på det i strålkastarljuset.
Ja, jag vet jag är helt fantastiskt töntig med blir helt förblindad när det blingar...den där fracken var helt underbar!

Jag är också helt förstummad över hur blingigt det med stora stenar är. Det överglänser det 4-radiga med hästlängder. Ångrar lite att jag köpte det till hoppetränset som jag i stort sett aldrig använder - bara dottern. Men det finns liksom ingen chans att byta - då har jag en tonåring som inte pratar med mig längre :) Får nöja mig med att beundra häst, dotter och bling från läktaren på hoppträningarna :) Det är fantastiskt snyggt till hopphuva - fast nu svor jag nog i kyrkan :D

Ha ha, ja prinsessan blev väl lite besviken kanske:o Hon är verkligen en prinsessa :bow: Två tränare i rad nu har spontant kallat henne "lilla prinsessan" pga hennes söta yttre och hennes uppsyn:rofl:

Jag tycker nog numera att "lilla drottningen" eller "ers höghet" är mer passande:cool:

Men jag får självklart kompensera min brist på uthållighet i annexet, :bow::bow::o

Jag sitter och myser för mig själv. Har gjort ett sådant fynd. Min gamla ridkavaj trodde jag i min enfald att jag kunde ha - hade "glömt" att jag gått ner ca 12 kg sedan jag tävlade förra hästen. Ett angenämt problem iofs, men det börjar bli dyyyrt nu.

Hittade en begagnad marinblå Pikeurkavaj i ull på Blocket. För 400:- plus frakt 77:-. Den kom idag på posten och sitter som en smäck! 477:- för en Pikeurkavaj, helt sanslöst. EXAKT en sådan jag ville ha. Det är inte Diana utan troligen en Epsom, det står inte i kavajen. Lite längre än hoppkavaj, sammetskrage, mörkt, mörkt marinblå - nämnde jag ULL ? :rofl:

Man kan hitta så mycket på begagnatmarknaden.... Kavajen ser helt oanvänd ut!!! Synd att jag inte hittade annonsen tidigare, så hade jag sluppit debutera i tävlingssammanhang i en svart tröja.....

Åååh, jag spanade på en Epsom idag och blev jättesugen :love: men efter Globen har jag bara pengar kvar till julklappar, inget annat. Knappt ens en kaffe på väg till skolan :cry:

Åååh, jag spanade på en Epsom idag och blev jättesugen :love: men efter Globen har jag bara pengar kvar till julklappar, inget annat. Knappt ens en kaffe på väg till skolan :cry:

Jo, jag var ju tvungen att surfa runt och kolla olika Pikeurmodeller. Blev lite tveksam iom att det var sammet på kragen. Har inte sett det på Epsom förut. Men si - det finns det visst det - fast alla affärer har naturligtvis inte alla modeller och varianter. Men nu när jag skärskådat bilderna är jag bombsäker på att min ÄR en Epsom - med sammet :) Happy är bara förnamnet!

PS - kaffe på väg till skolan är överskattat *hehehe*. Jag vet preciiis hur det är!

Vet inte riktigt det. Det är väl ungefär det enda som får mig att vakna ur koman och komma till något sorts vaket stadie :rofl:

Hurra! Billiga Blocketfynd uppmuntras! Tyckte att tråden höll på att urarta och bli en shoppingtråd... (det är Hedwigs fel alltihop;))

(det är Hedwigs fel alltihop;))
Nu förstår jag nog inte riktigt...
d040.gif

Ja, det svängda OS-pannbandet var det enda jag höll på att köpa i globen (förutom ett par cremefärgade eskadronlindor och ett par schabrak från sjöhagen...) det blir ju som att hålla en panna whiskey framför en nykter alkis...

Jahaaa....menar du det här...
globenshopping2.jpg

c010.gif

Oj vad jag känner igen mig i vissa inlägg...men jag är på bättringsvägen. Senaste inhandlade "onödiga" sak va en rosa:love: musto vinterjacka i augusti o den ville jag verkligen ha;)
Har blivit lite sport att kunna besöka hästaffären utan att handla:D
Men innan... usch, jag va hopplös...lindor,schabrak,täcken kan man ju inte få för mycket av enligt mig(nu får det inte plats mer).
Mitt största problem är "premiäranvändningen", det blir ju smutsigt då:crazy:
Vågar man berätta hur mycket man ha som inte ens är användt... nja håller det nog för mig själv, kan dock avslöja att jag har ett par sjukt snygga läderskydd(bruna o svarta)med fårskinnsludd från kentaur som inte ens är provade:angel:jag dör om de inte går att knäppa o med tanke på min dams benstomme är risken stor:devil:

Nu förstår jag nog inte riktigt...
d040.gif

Jo - det ÄR ditt fel. Du har bara helt enkelt för bra smak. Tycker jag nog för att vi har himla många lika grejer..... 2 likadana OS-pannband t ex :D

Whiskeyflaska framför nykter alkoholist - himla bra liknelse.

Jahaaa....menar du det här...
globenshopping2.jpg

c010.gif

Det ÄR urläckert. Faktiskt snyggare än det 4-radiga "live". Det trodde jag inte, men så är det. Har ännu inte fått ett vettigt foto på hästen iförd något av tränsen. Men jag SKALL försöka komma in med bildbevis jag också :devil:

Oj vad jag känner igen mig i vissa inlägg...men jag är på bättringsvägen. Senaste inhandlade "onödiga" sak va en rosa:love: musto vinterjacka i augusti o den ville jag verkligen ha;)
Har blivit lite sport att kunna besöka hästaffären utan att handla:D
Men innan... usch, jag va hopplös...lindor,schabrak,täcken kan man ju inte få för mycket av enligt mig(nu får det inte plats mer).
Mitt största problem är "premiäranvändningen", det blir ju smutsigt då:crazy:
Vågar man berätta hur mycket man ha som inte ens är användt... nja håller det nog för mig själv, kan dock avslöja att jag har ett par sjukt snygga läderskydd(bruna o svarta)med fårskinnsludd från kentaur som inte ens är provade:angel:jag dör om de inte går att knäppa o med tanke på min dams benstomme är risken stor:devil:

Haha - du slår mig i tokigheter..... Provar gör jag, allt om inte passar åker obönhörligen tillbaka. Oavsett hur snyggt det är. Men sedan kan det få ligga till sig i stallskåpet läääänge innan det används på riktigt. Bara för att jag med gott samvete skall kunna säga till maken "men det där köpte jag för läääänge sedan". Men han avslöjar alltid nyinköpen ändå....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka