Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt??

Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

*kl*

här är min kille i sitt mörkbruna träns. har sen några år tillbaka mörkbrun utrustning. Jag valde den både för att jag tycker det passar bättre, blir mjukare mot fuxfärgen som inte har nåt svart. Och också för att jag tycker brunt läder åldras vackrare

Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Ser ut som det svarta jag köpte på h**ks förra året. Tycker det är supersnyggt.

*hugger knapp*

Jag röstar för brunt!

Jag har Globus Maia kandaret i rödbrunt till min mörkfux som har mkt rött i sig(avatarbilden) och det är SKITSNYGGT på honom.:love: Ska försöka fota imorrn.

Min ponny som också är mörkfux är också jättefin i brunt men har i dagsläget svarta grejor eftersom det var den färgen som sadeln som passade har, suck!

Min ljusa "normalfux" har svart och tabacco, passar verkligen inte i vanliga mörkbruna och inte heller så bra i det rödbruna.

Verkar som att jag har en "thing" för fuxar men i själva verket gillar jag inte fuxfärgen alls. Har svurit att aldrig ska jag ha en fux och nu står jag här med inte mindre än fem fuxar i hagen, 50% av mitt hästbestånd är fuxfärgade. Undrar just hur det gick till?? :grin:

Brunt tycker jag också, även om jag inte tycker svart är hemskt heller.
Har brunt på min ganska ljusa fuxa, ljusare i hoppningen och mörkbrunt i dressyren.

hoppstassen
blandat049.jpg

rosiehuvud.jpg

Dressyrgrejerna
hst08024.jpg

hst08195.jpg

Hade svart första halvåret nånting, har svart träns fortfarande ibland när jag tömkör eller bara känner mig allmänt slapp ;)

är det bara jag som tycker heddan är sjuukt snygg i brunt???

(:devil:)

Det märkbruna tränset på "heddan" passar perfekt i färg och ton.

Måste också säga att det är en sjukt snygg häst.
:love::love::love:

Ja det är en utmaning....sällan man ser att både sadel och träns går i samma bruna ton

Det tränset var jätte-snyggt! Var har du köpt det???

Som Korneva sa så är det ett Hansbos. Det är synd att de inte finns kvar för jag hade gärna köpt fler. Kvalitén är den bästa jag haft (trots att jag haft en hel del märkes genom åren)!

har du ingen bild på den nya nosgrimman du köpte? :)

Det blir ju så värdelöst det här med färger och kameror men den första bilden är när den var helt ny och osmord. Men den var ännu ljusare IRL än vad som syns på bilden.

Bild059.jpg

Sen gick jag ut precis för att ta bilder i "dagsljuset" (om man nu kan kalla det för det vid den här årstiden). Men de blev ganska missvisande de också i färgerna. Hansbo-sakerna ser ju nästan svarta ut.

Nosgrimman.jpg

Trnsen.jpg

Men du, han är ju jättefin i svart också! :love: Och om du nu har så mkt saker i svart så tycker jag absolut inte att du ska byta. I och med att han har så mkt rött i sig så blir det ännu svårare att hitta rätt nyans på det bruna. Så jag tycker du ska köra på svart.

Är bilderna ifrån ditt stall? J-kla snyggt var det iaf med teglet! :love:

Snygg nosgrimma, den har jag missat! vad är det för nån?

japp från hööks är det! billigt o bra stämde faktiskt på det här!

Jag är helnöjd med mitt. Synd att det tagits ur sortimentet. Skulle vilja att det kom tillbaks och då även som kandar.

Eller kanske inte. Precis köpt ett kandar ju.

[URL="http://hejjasvampbob.bilddagboken.se/p/show.html?id=302481208&directlink=1#0[/URL]

Jag använde brun utrustning på min gamla pålle som jag lånade, och jag måste säga att jag själv tycker att han är ruskigt snygg i brun;)

Senast ändrad av en moderator:

är det bara jag som tycker heddan är sjuukt snygg i brunt???

(:devil:)

Allt klär en skönhet vet du...;)

Schlubberdubb: Tack...du har utmärkt smak!

Hade tabacco till min förra häst. Tycker det passade jättebra! Iof hade vi inte dressyrutrustning men ändåå :p

07-04-27_117.jpg

Snyggt! Själv skulle jag kunna tänka mig att investera i brun hopputrustning kanske :d

Även jag röstar för brunt. Och även jag har Excelsiortränset från Hööks. Jag var smart nog att snabbt som ögat köpa ett begagnat när de utgick, och voila jag kan ha min hack + bett betsling utan problem.

Enda nackdelen med brunt är ju matcningsdelen.. sucka.. Sadeln är dessutom i två olika ton.

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

Senast ändrad:

Snygg nosgrimma, den har jag missat! vad är det för nån?

Det är en Döbert. Men anledningen till att Centaur var nyfiken på att se den (antar jag) var för att den kommer ur deras ljusare kollektion (tobacco) så jag beklagade mig den första dagen över att den blev för ljus. Men den mörknade rejält vid insmörjningen så nu går det bra! :laugh:

Hölö, min grannes. Men mitt kommer se likadant ut:p finns inget snyggare än murade boxar!!

Liknande trådar

Utrustning behöver lite synpunkter så jag kan bestämma mig.. :p ska införskaffa en hoppsadel, men kom på att jag vet inte om jag vill ha svart...
2
Svar
33
· Visningar
2 427
Senast: aprilia
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt...
2
Svar
32
· Visningar
2 430
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar