Nikkis
Trådstartare
Sv: Svart VS Brunt läder *HJÄLP-bilder,halvlångt*
Alltså hans Gamla svarta hoppsadel är för trång och ligger dåligt,och denna bruna är en allround.
Jag har nu länge sparat pengar för att kunna köpa en riktigt fin hoppsadel som passar både mig och häst (jag suktar och trånar efter en Henri De Rivel Fletcher sadel )
Så om ngn månad ska jag köpa nya sadeln. (och för er som Undrar-JA jag ska ta ut min underbara och duktiga sadelprovare för det-så oroa er inte för )
Tycker inte heller att alla färger passar Brunt,tog först ett blått schabrak till sadeln,men sen när såg jag att sadeln var brun så gick jag tillbaka och hämtade mitt gammla vita ist.
Fast varför kan du inte använda ägarens hoppsadel då så slipper du köpa ny?
Då får du ju lite mer pengar över till ny ridgarderob åt hästen och dig...Jag håller inte med Magic Mac om att man kan ha samma färg på sina schabrak osv när man har svart sadel som när man har brun. Iaf inte när man har såpass ljusbrun/mellanbrun färg som den sadeln hade. Är det mörkbrunt går det nog men inte annars.
Själv skulle jag också vilja skaffa brun sadel till min pålla men det verkar ju så svårt att få rätt nyans på lädret och så kan man inte använda sschabrak i vinrött eller rosa eller grått och det är ävldigt snygga färger till min dam... Å andra sidan är det ju snyggt med brunt.
Alltså hans Gamla svarta hoppsadel är för trång och ligger dåligt,och denna bruna är en allround.
Jag har nu länge sparat pengar för att kunna köpa en riktigt fin hoppsadel som passar både mig och häst (jag suktar och trånar efter en Henri De Rivel Fletcher sadel )
Så om ngn månad ska jag köpa nya sadeln. (och för er som Undrar-JA jag ska ta ut min underbara och duktiga sadelprovare för det-så oroa er inte för )
Tycker inte heller att alla färger passar Brunt,tog först ett blått schabrak till sadeln,men sen när såg jag att sadeln var brun så gick jag tillbaka och hämtade mitt gammla vita ist.