Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Hej! Jag har ett fullblod som jag gärna vill träna för 3-års testet till nästa år. Första frågan är, kan jag vara med? Och i sådana...
Svar
6
· Visningar
1 359
Senast: MissCrazy
·
  • Låst
Avel hur gammal kan ett sto vara som mest för att man ska kunna ta ett första föl?
Svar
2
· Visningar
771
Senast: ameo
·
M
Avel Hejsan! Jag är helt lost i avelsdjungeln och jag undrar om Asterix är en bra hingst? jag har nämligen hittat ett sto efter honom.. Är... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 138
Senast: Pisan
·
Avel Jag sitter och kikar långt tillbaka på hästens stam. Och i slutet på 1700-1600 talet så stor det på ras "Barb". Vad var detta för...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Rumpnissen
·
Avel Vi har precis avvant 2 "föl" (blir 1 år i år) från sina mammor. Stona har jättemycket mjölkk kvar, vilket kanske är förståeligt. Men...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Nafayette
·
S
Avel Ni som varit i avelssvängen länge: vad säger "rykten" om de två ovanstående hingstarna. T.ex. hur de själva är i temperamentet, och hur...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Lotta68
·
Avel Precis...alla ni som har avkommor efter CG...kan ni lägga ut bilder och stam?Jag funderar nu skarpt på han trots hans mun i årets...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: cirkus
·
Avel Nån som har avkommor efter honom? Hur är dom till humör och sätt osv? Jag har precis köpt ett sto efter honom(har haft henne 3v) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 369
Senast: TresBienDuLoup
·
I
  • Låst
Avel Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha för hingst till mitt Rp sto nästa år. Mitt sto är 50 % engelsk fullblod & 50% New... 10 11 12
Svar
238
· Visningar
21 150
·
  • Låst
Avel Hej alla bukisar! Nu e det snart vår! Alla föl kommer också:bump: . Men nu till frågan: -Vilka av er ska betäcka i år? -Med vem... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 994
·
Avel Har tittat lite på bl a Schokemöhles hingstar och har fastnat för två av dem. Colander och Sir Shutterfly. Är det någon som vet något... 2
Svar
39
· Visningar
2 642
Senast: globox
·
Avel Jag har en åring vars registreringsansökan varit hos ASVH sen i oktober. Nu har han fått nya tecken på huvudet, tidigare har han "bara"... 2
Svar
27
· Visningar
2 506
Senast: sydney
·
Avel har sett gammla trådar, men har funderat mycke på denna hingst! efter vad ja läst här så verkar han ge hårda tuffa avkommor har jag...
Svar
18
· Visningar
2 933
Senast: rubytoo
·
Avel Jag har ett sto e. Alpen Fürst - Vagabond, som ska betäckas i vår. Hon är långlinjerad, rejäl typ men inte tung och är tämligen intåad...
Svar
16
· Visningar
1 435
Senast: Trissa
·
K
Avel Matal DE e: Maysoun (Ansata Halim Shah x Maysouna) u: Matala bint Marah (Jamil x Marah) Vilka avkommor har han fått, hur var han...
Svar
14
· Visningar
1 626
Senast: Kharachi
·
Avel Hittade info på ASVHs webplats att man sänkt avelsvärdeklass för ett antal hingstar. Se nedan... Men ärligt talat, är det någon som är... 17 18 19
Svar
369
· Visningar
27 396
Senast: Görel
·
Avel Vilka hingstar toppar förärvningen i dressyr respektive hoppning?
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Sofia72
·
Avel Är det någon här som använder sig av en sådan? Jag började fundera på att skaffa en redan för två år sedan, när jag såg en i min...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Mia_R
·
Avel Vad har ni för erfarenheter av Magrittes avkommor, och ni som träffade honom själv, hur var han? Ulrika
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: bonzie
·
Avel ASVH kom ju med nyheten i höstas att man nu även kunde få en rådgivande bedömning på ston äldre än 4 år som inte var visade innan, någon...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka