Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har dåligt med bilder på mitt sto, men i den här tråden:Cut3Leo skrev:Hej! Eftersom vi nu funderar på samma hingst så skulle jag vilja se ditt sto på bild!Kan det gå för sig.
Berätta mer varför du väljer honom.. har du sett honom live?
kajsa-kopia skrev:Jag har också ett sto på 13 år efter Turban Rose-Dawson-Polarstern men hon är inte så stor eller kraftig. Hon är 160 cm, ganska ädel. Lite tittig, men hoppar fint, enormt snäll och gó.
Ska ev. betäcka i år alt nästa år, men vet inte mycket om vad som skulle passa henne. Jag vill ha både hopp- och gångartsförärvning, det finns ju några hingstar med högt index på båda, som t ex Briar (Biggles). Avkomman får gärna bli lite större än stoet.
Ska på hingstvisningar men var inte på bruksprovet, där fanns förstås en del intressant?
Någon som har erfarenhet/förslag??
maria85 skrev:Jag har dåligt med bilder på mitt sto, men i den här tråden:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=635297&highlight=Magitza
har jag några iaf.
Fast jag börjar tveka på om Sandakan är rätt för mitt sto faktiskt, har kikat allt mer på Rosevelt som nyss blev godkänd och funderar på om inte han är ett minst lika bra alternativ - framförallt med tanke på ridbarheten då. Men jag vet inte om jag vågar lägga honom på mitt "tax-benta" stodå han själv inte är överdrivet långbent.
Dessutom blev jag lite avskräckt av det Sara-Ida skrev då det inte är första gången jag hör det i samband med Sandro Hit och framförallt då Sandakan. Just samling har ju så stor betydelse för ridbarheten och för en dressyrhäst är ridbarheten det absolut viktigaste, i mitt tycke...
Tur att det är nån månad kvar tills det är dags att bestämma sig iaf!![]()
Vad skojGirasol skrev:jag har Robin z -KEW GARDENS -HURRICANE
Vad heter din hästs mamma? Min märr är u: Contre Coeur**
Vet inte ännu om jag kommer att behålla ett eventuellt föl själv eller sälja men oavsett vilket så är det en hopp/allroundhäst jag vill avla frammaria-mp skrev:Vad vill du ha folet till?
Cut3Leo skrev:Hej alla bukisar! Nu e det snart vår! Alla föl kommer också.
Men nu till frågan:
-Vilka av er ska betäcka i år?
-Med vem?
-På vem?-varför?
For Pleasure och Maloubet
For Pleasure till fullblods sto och Maloubet till Quidam de Revel sto
For Pleasure för att de har tydligen bra balans och hoppar bra.Maloubet för han har så hög ridbarhet (har fått testa själv när jag tränade för Peder förra året) och hans sto stam är mkt bra. Stoet är lite lågställd och dålig mun.
Ja, får kolla runt lite efter jag rådfrågat vet. om han tycker det är lämpligt att betäckamaria-mp skrev:Ah, du har ju mkt fullblod, sa det ar ju nastan bara valja o vraka bland hopphingstarna! Jag tycker du ska kolla vilken du tycker e snyggast, och sen tanka om den passar henne. Med den stammen kanns det som det, tycker jag.
-Vilka av er ska betäcka i år?
-Med vem?
-På vem?
-varför?
Stall lilla heda skrev:...glömde ju att ardenner stoet e: Rosaj - Apollo också ska betäckas i år ...