Vilka ska betäcka?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cut3Leo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 107
  • Visningar Visningar 10 994
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka ska betäcka?!

Om allt går som planerat så betäcker vi tre ston i år, ev ett fjärde?

Sto ett: Turban Rose-Napoleon-Windwurf Med Carson Ask eller Cagliostro

Sto två Almeto Z-Furioso III-Wersteiner Med Carte dòr eller Carano

Sto tre Zero Wattxx-Hertigen-Urbino Med Casir Ask eller Briar.

Har som sagt inte riktigt bestämt vilken hingst det blir.. Så vi får se

Gud vad kul det är att läsa alla som ska betäcka! Alla har så bra förutsättningar! Det är kul att såna som vi/ni förhoppningsvis hjälper med aveln framåt!

Mimus!! Våra hästar är ju NÄSTAN släkt! Silvano låter trevligt. Lycka till alla igen och fortsätt skriva!!

Mera info!

Jag vill men ska kolla stoet med ultraljud först.
Vill ha antingen Gidde Palema, Dell Ridge Image eller Tap In, men anar att Tap In på henne lär bli en vass lite en så tror jag stryker honom.. så ska bara bestämma mig nu.. eller så blir det nästa år..

Jadu...

Halvblodsstoet är just nu utlånat för ridning. Verkar det funka bra så får hon stå över en säsong till och kanske tävlingsdebutera som 13-åring :D

Fullblodsstoet kommer troligtvis betäckas med Tyreos Storm Buster (welsh sekt C), för att min kompis (som har hingsten på station även denna sommar) vill ha en sådan avkomma. Och med tanke på bägges exteriör och gångarter kan det nog bli riktigt bra!

Sen var det shettisarna :smirk:. Det är verkligen ett kapitel för sig i år :crazy:
Jag hade tänkt använda min egen Zeb till mitt A-premierade sto Kringlan, för att förra avkomman med den kombinationen blev så trevlig! Men min kära Kringla fick avlivas akut för några veckor sen :cry:, så där rök Zebs chans till något av de egna stona. :crazy: Har 3 ston till, varav Esska inte ska betäckas om (ska fortsätta sin ponnytravarkarriär). De andra två har samma pappa som Zeb och även om jag gillade även honom skarpt så tycker jag det är väl nära släkt för att linjeavla... Och en av de andra hingstarna jag funderat på till dem har visst sålts till Dalarna :crazy: Så det står HELT stilla :smirk:, ingen aning vad jag ska betäcka med..

Vi ska betäcka Bilberry som är efter Bold Irish xx.........
Hon är inköpt för avel och har fått fem fina föl tidigare bla. två med Briar.
Avkomman ska vi ha själva.
Och jag står i valet och kvalet mellan Chess 880 och JJ Bar King......

Jag har två ston som ska betäckas:

Halvblodssto e. Kaliber- Diamant, ska betäckas med någon rörlig förädlarhingst. Har tyvärr inte kommit på vem än, men det finns några tänkbara kandidater på årets bruksprov.

Fullblodssto e. Mas Media- Precocius, lutar åt att hon betäcks med Alcatraz.

Båda stona är inköpta för avel och fölungarna ska säljas.

Ska ev betäcka :) Allt beror på vad stoet "ploppar ut" om några veckor.
Blir det ett stoföl ska hon betäckas blir det ett hingstföl så vet jag inte än *s*

Stoet : Clover Hill-Eduamon xx dräktig med Robin Z

Det ligger till så att bir det ett stoföl så vill förra ägaren till stoet ha fölungen, blir det en hingst är den min :)

Är mycket sugen på Casir Ask om det blir betäckning :d

Har två avelsston i avel och som väntar föl i år. Om Maratonsstoets Cardentobebis blir bra är det inte osannolikt att det blir en repris på Cardento nu sista året han står i Sverige. Inte unikt - men Cardento-Maraton har visat sig vara en lyckad kombination i många fall.

Felicianostoet har jag lite funderingar på Santa Cruz. Gillar hingsten och han verkar lämna ädla högställda föl med bra temperament.

Men man får väl se om man ser några nya stjärnor i Flyinge på lördag.

Varför? - För att avla fram hopphästar för eget bruk och till försäljning.

Med Vem- Är intresserad av Lucky Point och Come Fast xx ( har inte riktigt bestämt mig än)
På Vem- Angloarab efter shiva du loup-morfar Phaéton x 812
Varför- Avkomman ska vi ha själv

Lazio skrev:
Jag vill men ska kolla stoet med ultraljud först.
Vill ha antingen Gidde Palema, Dell Ridge Image eller Tap In, men anar att Tap In på henne lär bli en vass lite en så tror jag stryker honom.. så ska bara bestämma mig nu.. eller så blir det nästa år..

Är du rädd att få vasst temprament bör du nog stryka Dell Ridge Image också med tanke på hans fäderne...

Jag ska betacka mitt trearssto, e. As du Thurin ue. Ramiro s son uee. xx med Lojtnantshjarta :love: :love: , da jag ska behalla ungen struntar jag i gra papper. Jag har valt honom for sina underbara avkommor, hans otroliga utstralning, vackra huvud och mkt kanslig att rida, samt att han hoppar tillrackligt bra for mina ambitioner!;) . Jag ska betacka da jag vet inte annu om mitt sto efter en olycka som aring, kommer att funka som ridhast, sa att ta fol nu ger henne ett extra ar.

maria-mp skrev:
Jag ska betacka mitt trearssto, e. As du Thurin ue. Ramiro s son uee. xx med Lojtnantshjarta :love: :love: , da jag ska behalla ungen struntar jag i gra papper. Jag har valt honom for sina underbara avkommor, hans otroliga utstralning, vackra huvud och mkt kanslig att rida, samt att han hoppar tillrackligt bra for mina ambitioner!;) . Jag ska betacka da jag vet inte annu om mitt sto efter en olycka som aring, kommer att funka som ridhast, sa att ta fol nu ger henne ett extra ar.

Löjtnantshjärta! Är inte han efter Leuthen?!
Om han är det så är jag mkt advundsjuk på dig om du nu råkar få en fin fölunge vill säga! Jag har sett en hingst här hennea efter honom (Löjtnantshjärta-Utrillo) som är otrolig!!

Lycka till!

Cut3Leo skrev:
Om han är det så är jag mkt advundsjuk på dig om du nu råkar få en fin fölunge vill säga! Jag har sett en hingst här hennea efter honom (Löjtnantshjärta-Utrillo) som är otrolig!!

Lycka till![/QUOTE
:) Tack! Jo, han ar efter Leuten

maria-mp skrev:
Cut3Leo skrev:

Lycka till![/QUOTE
:) Tack! Jo, han ar efter Leuten

KUL! För den här hemma rör sig helt enkelt som en gud! perfekt galopp! Hoppningen vet jag inte.. men jag tror dom sa att han va ngt osäker. men det behöver ju inte alla bli. Vissa föds ju till dressyrstjärnor, andra inte.;)
Lycka till igen!:rofl:

Jag ska betäcka mitt halvblods sto e. Eminent- Immer med Cardento. Jag tror att det kommer att bli en hoppmaskin då mamman hoppat 10/10... Betäcker för att sälja någon gång i framtiden, dvs om det inte blir ett alldeles fantastiskt sto föl... Då kanske jag behåller den...

Jag har tänkt att betäcka mitt korsningsto. letar med eld och lyckta efter en passande hingst till henne. Tanken med att jag ska ta et föl efter henne är att jag ska behålla fölet.
Men som sagt det är lång väg dit och det är ett sto med humör så jag får leta ordentligt så att det inte blir som att man har köpt grisen i säcken fast de visade sig vara en get:devil:

Jag hade tankt betacka med en utlandsk godkand hingst, men de som har honom har i Sverige pa sin station har tyvarr inte svarat pa mail, inte skickat utlovat material:mad: , sa jag foljde mitt hjarta istallet!:love:

- Med vem?
Xandino RNF89
xandino5.jpg

- På vem?
Madamén heter Martinique, e. Åstratorps Mirage - Blekkie :)

- Varför?
Främst för att hon ska få göra något roligt och inte bara gå hemma (vilket hon inte trivs med). Att Xandino sedan är snygg, högre, ädlare i kroppen och förvärver hoppförmåga är bara ett plus :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 075
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka