Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Kunde inte sova pga strulig mage och då låg jag och funderade lite. Varning för långt och svamligt inlägg ;). Hingstkaraktär - hur...
Svar
5
· Visningar
1 471
Senast: corzette
·
P
Avel På fredag kommer min lilla bumpa hem och jag håller på att fundera på foderstater för fullt. vad ger ni era 06: or ? Varför väljer... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 386
Senast: Eastwick
·
C
Avel Jag har en dräktig islandshäst, och hon beräknar föla någon gång runt midsommar (Vi släppte henne hos hingsten 18 juli förra året). För... 2
Svar
21
· Visningar
3 082
Senast: Cloudy
·
I
Avel Funderar på betäcka i år och skulle gärna vilja se bilder på avkommor av dessa hingstar. Gärna lite info också. Vill helst få ner...
Svar
7
· Visningar
3 023
Senast: Sofia72
·
Avel Sitter och tittar på olika hingstar vad de kostar mm. Nu till frågan, i sverige tillkommer ju alltid moms på alla avgifter som står i...
Svar
12
· Visningar
4 831
Senast: Masse
·
A
Avel Vet ej om denna tråd kommer rätt nu? Jag köpte ett halvbloddsto från Polen i somras och nu har det visat sig att hon är dräktig. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Masse
·
J
Avel Någon som känner till något om halvblodshingsten Simalabim? Jag har ett sto efter honom och är intresserad av temperament, avkommor...
Svar
19
· Visningar
1 951
Senast: Isola
·
Avel Hur ser det ut med intresset för embryotransfer inför avelssäsongen som kommer? Verkar det slå igenom på bredare front eller är det... 2
Svar
36
· Visningar
2 737
Senast: furioso
·
Avel Nu sitter jag här och spekulerar igen. ;) Har tittat på bruks från datorn och kommit fram till att de flesta är ganska rejäla hingstar... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 884
Senast: Ciazon
·
M
Avel är det någon som vet om det finns någon "lista" eller liknande över vilka hingstar i utlandet man kan få färsk sperma från? Utan att...
Svar
19
· Visningar
1 290
Senast: M_Q
·
Avel Kopierat från Stuteri Yorks nyhetssida "FRIENDSHIP udstationeres i Sverige for 2007 . Da der er stor efterspørgsel efter FRIENDSHIP i...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: elle12
·
Avel ett av våra dräktiga ston kastade sitt föl förra veckan... hon var då dräktig i 7:e månaden och skulle föla i mitten av maj. Såklart...
Svar
18
· Visningar
3 441
Senast: apocalypse
·
J
Avel Är de någon som vet elller har några erfarenheter av gotthard linjen ? :bump:
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: jessica arvidsson
·
Avel Startlistan har kommit!!!!:banana: :banana: :banana: 10 11 12
Svar
224
· Visningar
26 035
Senast: kicket
·
Avel som rubriken säger, några kommentarer? Jag har inget halvblod själv och jag tycker det är skrämmande (oavsett ras) om siffrorna ser...
Svar
14
· Visningar
2 630
L
Avel Jag hade tänkt att betäcka min c- ponny på 139,7cm med Don Primero men tittade och såg att han hade högre mankhöjder bakom sig.. så nu...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: pastejja
·
O
Avel Har sökt och sökt men tycker inte jag får fram något riktigt svar på var en "blandras häst" ska registreras. Någon som vet?? Welsh cob/...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: svea
·
Avel Ja vart ligger ridponnyerna på för nr nu? Hingstar är väl på 153/154 men stona? Har hittat till 1199 Tacksam för svar
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: peråke
·
Avel Kan det finnas risk att stoet kastar om man flyttar henne till ett annat stall, hon har stått där förut och det är samma häst som står...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: selda
·
Avel Någon som vet vad som hände med honom efter att han lånats till Sverige? Har för mig att jag hört att han inte användes i avel något... 2
Svar
39
· Visningar
3 785
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Pankreatit hos hund?
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI