Rp hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lin_Per
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 720
L

Lin_Per

Jag hade tänkt att betäcka min c- ponny på 139,7cm med Don Primero men tittade och såg att han hade högre mankhöjder bakom sig.. så nu blev man lite osäker. Någon som har erfarenheter av att han lämnar stora avkommer?
Så nu har jag börjat tänka på en ridponny hingst som är över ponny måttet vilka finns det?

Sv: Rp hingst?

På rak arm kommer jag direkt att tänka på min favorit E.G. Pauli, han är 150 cm hög och lite maffigare byggd.

Annars finns det ju några fullblodshingstar godkända för ridponnyavel som är över ponnymåttet och så halvblodshingsten Minotauros som är 154 cm har jag för mig. Kolla på hemsidan www.asrp.nu så finns det en lista över hingstarna där. Förut fanns det också en lista på nu verksamma hingstar i storleksordning, jag är osäker på hur det är idag.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: Robina
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 188
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka