Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

Och jag som tyckte att Saint Amour hoppade som bara den på bruks .... men var liten och ganska oansenlig annars.

Jo, och då var han ändå ur form efter flytten, kom ju hit i december 2005. Har nytagna exteriörbilder, ligger i SA-tråden! :D

Syskonen är som sagt stora, hans första föl är rejäla också.

Mvh Cissi

Bra att det blev uppklarat, tyckte nog jag kände igen morfadern, men det var ju ganska många år sedan jag jobbade där..
Ulrika

Det förstår jag! :) Var rätt aktuellt för mig då vi gjorde kür till Heros i fjol, då var jag ju inne och kollade på stammen :).

Mvh Cissi

Jag tycker det ska bli kul att se

Tsarevitj e: Prince Thatch xx (Schokemöle köpte ju en hingst efter honom i fjol som var jätte snygg, men tyvärr steril, hoppas denna är lika fin)

Kul att jämföra Flyinges Cornell mot Corlensky G

Sterling verkar intressant oxå.

Vill bara visa mig har precis blivit medlem och kommer att finnas på bruksprovet alla dagar... Vi kanske syns

Ni har kollat in olika hingstar här. Jag är opartisk men hoppas att det går bra för alla hingstar. Men visst har man sina favoriter. Synd bara att de faller ifrån men det kom ju in fyra nya hingstar sista dagen och en försvann Krom TP

Hej,

Nej, den kommentaren kan jag ju bara inte ignorera! Så kul att du kommenterade! Var hittade du honom? Det är ju vår uppfödning!

Stämmer att han är valack nu. Han visades på rådgivande med väldigt bra kritik men vi valde att inte gå vidare ändå. Han är nu köpt av Pernilla André o hennes sambo. Siktet är såklart dressyr o han har gjort bra ifrån sig hittills. Inte så dumt med en bra valack, hingstar finns det gott om ändå!

Hälsn Ann

Välkommen skings! :)

KL

Någon mer än jag som kollar Equipe hela tiden i spänd förväntan att startlistorna skall ha kommit ut? Nu börjar det ju dra ihop sig....

Du har ju redan plockat fram en hingst en gång och vet vad det innebär! ;)
Grattis till hans fina resultat förresten, det går framåt med stormsteg tycker jag.
*ot*
(Fina fölisar du fick i år)

mvh

*knapplån*

Idag fick jag bruksprovskatalogen! Nu ska här läsas! :)

Och jag har precis bokat resa till Tyskland så det blir hingstvisning där för min del. Så nu får ni dokumentera noga, filma och ta mycket bilder!

Tack för det! Jodå, han var hingst ett år o lämnade en exklusiv liten skara godingar! Numera är han är glad valack som det gått väldigt bra för, hittills i alla fall!

Hälsn Ann

Knapplån!!

Det närmar sig...ska bli så himla kul att faktiskt få vara där o se det själv för första ggn.
Fick katalogen igår från ASVH. (Den ingick visst i medlemsavgiften...alltid något)
Ska sätta mig o stryka de som är strykta nu.
Hoppas att det inte är för många intressanta borta.

knapplån

Hjälp!
Hur kan jag få se på webb-tv som förra bruksprovet. Har varit in på equippe men hittar ingen länk till webbtv:n. Eller var det någon annanstans man skulle titta??

Tänkte vara på plats i morgon och har nu kollat på startlistorna. I dag besiktigades 35 fyraåringar, varken Krom TP e. K2-Donnerhall eller Rolex TP Ron William-Inselfürst står med på startlistan i morgon medan China av Hagaslätt e. Cape Town S-Rawage Quintus och Wonderboy D e. Samba Hit-Zirkoon är efteranmälda och startar i morgon.
Till femåringarnas besiktning kom inte Cautious KIL e. Cortus-Aleto, och Jumping for Joy e. Aerline H-Diedron är struken på ASVHs lista, morgondagens startlista för dem är ej ute ännu, så det kan vara fler som fallit ifrån av dem.

Du får väldigt gärna rapportera morgondagens betraktelser! :)

Jag rapporterar det jag ser.

Görel:jag tycker också det är tråkigt att inte Aerline hingsten kommer.

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka