Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel :eek: Jag klurar på vilken hingst som kan passa mitt ponnysto som är rund c ponny o halvarab. Vill ha en D ponnyföl och mot hoppn, kan...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Albertina
·
Avel Jag skulle vilja höra andras erfarenheter på att tappa en hingst på semin. Hur går det till? Vilka veterinära undersökningar görs...
Svar
10
· Visningar
3 952
Senast: stommen
·
M
Avel 1. Om ett sto har gråa papper, det vill säga; är reggad med godkänd fader, och okänd moder, är det vita papper avkomman får då om man...
Svar
11
· Visningar
1 342
Senast: Görel
·
O
Avel Har ett sto efter Opius-Maraton som jag förmodligen ska betecka till våren. Har fastnat mer och mer för Majim G, någon som vet något om...
Svar
11
· Visningar
1 518
Senast: Lord_Calvert
·
Avel Hej alla! Vet inte om det gjorts en sånhär tråd innan, men jag gör ett försök!:) :idea: Jag har stora aningar om att det finns...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Behati
·
Avel Jag har varit sjuk mycket nu i vinter, så det har fallit sig så att vårt hingstföl har gått kvar i stoflocken. Han är född i mitten på...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Die_Frau
·
C
Avel Hej! Finns det några bra websidor där man kan läsa färska BLUP index på utländska hingstar? Är intresserad av halvblodsavel kanske man... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 109
Senast: barbarella
·
N
Avel Hur räknar man ut hur många procent t ex XX-blod ett hbl har i sig? Om morfar är ett rent fbl har avkomman 25% XX-blod då? Hoppas...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Namco
·
S
Avel Var så mycket skrivet om brukshästar i den andra tråden så jag tänkte försöka med en ny tråd om travarna....:angel: Har ni ston... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 864
Senast: Amazon
·
P
Avel Nu vill jag höra era synpunkter: Är det verkligen bra att dela upp hoppavel och dressyravel så till den grad som det görs idag... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 630
Senast: Sara-Ida
·
Avel Vi har precis köpt hem en ny häst från Tyskland till ridskolan. En valack född 1997 som är registrerad i tyska Oldenburg-föreningen. Han...
Svar
15
· Visningar
2 469
Senast: Girasol
·
M
Avel har funderingar på att köpa ett holländskt sto efter Pedro. Någon som vet något om denna hingst, hur han ser ut, vad han lämnat och...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: mizz_perfect
·
W
Avel Ert sto seminerades med färsk semin, hingsten stod på stationen där ni lämnade stoet. När ni hämtade stoet, när hon var dräktig och...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: Carrielaine
·
Avel Är det lagligt att ha icke visad/godkänd hingst och betäcka egna ston med? Annonsera ut att betäcka andras ston med? Samt ta betalt för... 2
Svar
21
· Visningar
2 201
Senast: Fahlis
·
P
Avel Jag har ett sto född 2006 efter Saigon. Hon har precis kommit hem och som jag känner henne hittills så är hon en cool nyfiken sprallig...
Svar
12
· Visningar
1 823
Senast: Pellis
·
N
Avel Hej hur många är det här som ska till grevagården Lördag den 10/3 Jag ska för första gången visa min arab hingst. Är det någon fler...
Svar
4
· Visningar
746
Senast: Galadriel
·
Avel någon som vet ngt om holsteinerhingsten Caretino, pappa till cathageno? Storlek, lynne, meriter? mvh
Svar
3
· Visningar
2 157
Senast: zhildania
·
Avel Jag undrar vad embryotransfer kostar. I sverige o andra länder? O hur det går till. Någon som vet?
Svar
11
· Visningar
1 934
Senast: furioso
·
Avel Jag tror fasiken inte det blir nån hingst till mitt sto snart för jag står här och bara snurrar mellan massa hingstar och jag vill ha... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 139
Senast: et_flickan
·
Avel Hej. Jag har ett sto som är dräcktig 240 dygn,hon har den senaste tiden blivit riktigt sur(har alltid hafft humör) men nu är hon riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 607
Senast: raggarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Pankreatit hos hund?
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI