Nej nu blir jag snart förbannad! *världens beslutångest*

Sv: Nej nu blir jag snart förbannad! *världens beslutångest*

Har tänkt i dom banorna också, vet ju hur stollig min tränare blev när hon såg hur min dam hoppade och just hennes sätt att ta sig an hindrena. Hon själv föder upp fullblod. Synd att jag inte bor kvar i sthlm för då skulle hon fått åka till hennes station. Närmaste seminstation här har jag inte en aning om vart den finns, jaja nu spårade jag ur igen, förlåt.

Ska kanske mejla CamaroM´s ägare och fråga lite.
Tänkte även på Corlensky G? Mycket gång där och hoppa kan han ju men vet ej hur han passar ihop med min tjej exteriört.

Highlight? Hoppstammad, snygg som också nedärver gång, tror det är ett bra alternativ till ett fullblod. Med en kunglig utstråning..:love: (iallafall på bild)
Ulrika

Sitter här och velar nu mellan Camaro M och Highlight, vem skulle passa henne bäst? Suck!!

Jag tror faktiskt att båda är mycket bra alternativ. Enligt vad jag förstår iallafall.. Har för mig att de står på samma ställe? Eller minns jag fel?
Ring till dem, berätta om ditt sto, och hör vad som särskiljer hingstarnas avkommor. Det kan vara att den ene ger mer temperament, eller att den ene passar bäst med en annan typ av ston eller vad som helst. Det löser sig :)

Ulrika

Har tänkt i dom banorna också, vet ju hur stollig min tränare blev när hon såg hur min dam hoppade och just hennes sätt att ta sig an hindrena. Hon själv föder upp fullblod. Synd att jag inte bor kvar i sthlm för då skulle hon fått åka till hennes station. Närmaste seminstation här har jag inte en aning om vart den finns, jaja nu spårade jag ur igen, förlåt.

Ska kanske mejla CamaroM´s ägare och fråga lite.
Tänkte även på Corlensky G? Mycket gång där och hoppa kan han ju men vet ej hur han passar ihop med min tjej exteriört.

På ASVH´s hemsida kan du se vart närmaste seminstation finns (även i hingstkaatlogen).

Corlensky G kan ju vara ett alternativ. Nackdelen är ju att man inte vet vad han lämnar eftersom första kullen föds nu. Kanske inte alltid så bra på ett sto som man heller inte vet vad hon lämnar (eller hade hon fått föl tidigare?), fast jag ska ju inte säga nåt om det som betäckte mitt 3-års sto med Corlensk G förra året :angel:

Nämdens användningsråd angående honom var ju att han kunde användas till de flesta hoppston för att förbättra gången men att man inte ska ta honom till alltför korta ston, men så jättekort är hon väl inte (kanske inte direkt långlinjerad heller).

Svårt det här med hingstval :crazy:

Dom står på samma ställe ja. Ska ringa eller mejla, jag och ringa funkar inte men dags att lära sig.

På ASVH´s hemsida kan du se vart närmaste seminstation finns (även i hingstkaatlogen).

Corlensky G kan ju vara ett alternativ. Nackdelen är ju att man inte vet vad han lämnar eftersom första kullen föds nu. Kanske inte alltid så bra på ett sto som man heller inte vet vad hon lämnar (eller hade hon fått föl tidigare?), fast jag ska ju inte säga nåt om det som betäckte mitt 3-års sto med Corlensk G förra året :angel:

Nämdens användningsråd angående honom var ju att han kunde användas till de flesta hoppston för att förbättra gången men att man inte ska ta honom till alltför korta ston, men så jättekort är hon väl inte (kanske inte direkt långlinjerad heller).

Svårt det här med hingstval :crazy:

Man kanske ska vänta till nästa år med Corlensky då. Har tänkt på det där med ryggen, vill inte ha en avkomma med kort rygg, lagom är ju bäst eller? Är också lite "rädd" för att ta en ny hingst eftersom det är hennes första föl.

Varför tar du inte Black Coffe??!
Underbar hingst och lämnar trvliga och fina avkommor.
Jag rekommenderar honom starkt

Camaro ligger väldigt högt i BLUP:en för typ, och det tror jag inte är en nackdel för ditt sto heller. Skulle absolut inte ta en ren dressyrhingst på henne, när du har ett fullblod med vad det ser fin hoppteknik! Risken då blir ju att du får en häst med ditt stos dressyregenskaper, och hingstens hoppförmåga...

Fast i valet mellan honom och Highlight... Skulle jag kanske ta Highlight ändå, i a f om man ser till exteriören. Camaro + ditt sto kan bli lite väl brant bog, där känns kanske Highlight som ett bättre komplement?

Senast ändrad:

Varför tar du inte Black Coffe??!
Underbar hingst och lämnar trvliga och fina avkommor.
Jag rekommenderar honom starkt

Rätta mig om jag har fel, men Black Coffee har väl usla hoppbetyg? Och då är ju risken att man får en häst som varken har fallenhet för dressyr, eller för hoppning. och som det är svårt att fortsätta avla på, eftersom man inte vet vad som kommer att slå igenom bakifrån.

Ja, då är nog Lamborghini ett bättre val om man vill åt Belliniblodet. Han kan ju hoppa också och verkar ge avkommor med både bra typ och gång.

Jag hade valt en hingst med hög ridbarhet och ett underbart temperament, varför inte CHANNON 1082.
En hingst för de stor dressyr klasserna och som hoppar.
Högrest med stora underbara rörelser.
Han är efter Rubignon 961 u Chanti (Mazarin ue Good future).

Ägs av Lindevik.

En mkt trevlig seminstation.

Lotta

På ett oprövat sto hade jag nog tagit en hingst som varit i avel ett tag, där man vet lite mer om vad han nedärver.

Camaro ligger väldigt högt i BLUP:en för typ, och det tror jag inte är en nackdel för ditt sto heller. Skulle absolut inte ta en ren dressyrhingst på henne, när du har ett fullblod med vad det ser fin hoppteknik! Risken då blir ju att du får en häst med ditt stos dressyregenskaper, och hingstens hoppförmåga...

Fast i valet mellan honom och Highlight... Skulle jag kanske ta Highlight ändå, i a f om man ser till exteriören. Camaro + ditt sto kan bli lite väl brant bog, där känns kanske Highlight som ett bättre komplement?

Det får bli Highlight. Han har väl också lite mer massa på kroppen än vad Camaro har?

Guiness-Hertigen på ett sto med mycket i huvudet?:crazy: Hur tänkte du då?

Jag har sett avkommor efter honom med helt hysteriska mödrar som blivit multitalanger.

Dessutom hoppar Guiness avk väldigt bra.

Mina privat erfarenheter av Hertigen har inte varit dåliga, då främst genom Felix som var den enda som alla kunde rida på hemma hos Roffe :D

Gigolo kommer ur samma mödernelinje som Gaspari och Casanova!

Sedan så anser jag inte att ett fullblodshuvud är samma som halvblod i den bemärkelsen med "mkt" i huvudet

Du har annars en hingst som tyvärr inte används speciellt mkt men som ändå lämnat förra årets världsmästare i fälttävlan:

Majim G

han lämnar både dressyr och hopphästar (självfallet fälttävlan också)

En annan mkt fin hingst är Nobel som jag sett både hoppa svår hoppning och gå hög dressyr. Mkt rörlig och oerhört trevlig till sättet!

Nobels far Larno blev mkt högt bed med så höga poäng som: 9,5 i ridbarhet.

Nobel själv är väldigt fin och jag såg honom på våra hemmatävlingar nu i dec. jag hade inte tvekat att använda honom till ett fullblodsto. Det är dessutom Landgraf I blod :love:

Liknande trådar

Avel Efter mycket om och men så har vi kommit överens om att vårat fullblodsto ska betäckas i sommar. Hon är efter Richard och york, morfar... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 889
Avel Hejsan! Är ute i sista sekund och letar hingst till mitt och en väns ston. Behöver förslag på hopphingstar med bra steg alt...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Vivianne35
·
Avel Ja snart drar avelssäsongen igång igen och jag behöver lite input till hingstval av detta sto ifall inte vårt förstahandsval blir... 2
Svar
31
· Visningar
5 632
Senast: ann80
·
Avel Jag behöver en plan B till mitt sto, vilket då innebär att välja en hingst. Hon är e.Bonaparte- Carriär - Abbé, ganska långlinjerad... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 750
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka